Gå til innhold

BINGING


AV

Anbefalte innlegg

Hei dere! 
Jeg har hatt en lang historie med spiseforstyrrelser, 8 år med bulimi, anoreksi og overspising. Jeg har snakket med flere psykologer og helsesøstre osv, og jeg er jo "frisk", men sliter fortiden med overspising. 
Greier aldri slutte å spise når jeg først har begynt. Vil bare være normal og kunne kose meg med mat, kjenne metthetsfølelsen og spise det jeg vil, men det ender alltid opp med 10 knekkebrød, 400g peanuttsmør og 3 bananer (f.eks) .... 

Jeg vet ikke om jeg burde slutte å tenke på mat, prøve å fokusere på noe helt annet (har prøvd lenge - ikke det letteste det heller), eller begynne med periodisk fasting eller noe sånt?  Har dere noen forslag? 

Ha en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er kostholdet ditt egentlig? Overspising er jo ofte et resultat av at man tvinger på seg restriksjoner fram til man sprekker og dermed overspiser.

Vil du si at du har et overdrevent fokus på mat siden du sier at du kanskje bør slutte å tenke på mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ganske sunt, og overspiser i det som er sunt, men nøtter f.eks er jo ikke så sunt når du spiser mye av det hver dag! 
Det eneste jeg tvinger meg selv til å gjøre, er å ikke overspise.. Men ja, jeg har et overdrevent fokus på mat. 
Spiser ikke frokost noen dager, fordi jeg vet jeg kommer til å overspise uansett... Typen lager store porsjoner middag til meg, han mener at hvis jeg spiser nok, vil jeg ikke overspise senere, men jeg spiser opp alt + litt til.. Er bare så ufattelig lei av dette, og psykologene har ikke greid å hjulpet meg. Heldigvis er jeg ferdig med bulimi da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anniken V skrev:

Jeg spiser ganske sunt, og overspiser i det som er sunt, men nøtter f.eks er jo ikke så sunt når du spiser mye av det hver dag! 
Det eneste jeg tvinger meg selv til å gjøre, er å ikke overspise.. Men ja, jeg har et overdrevent fokus på mat. 
Spiser ikke frokost noen dager, fordi jeg vet jeg kommer til å overspise uansett... Typen lager store porsjoner middag til meg, han mener at hvis jeg spiser nok, vil jeg ikke overspise senere, men jeg spiser opp alt + litt til.. Er bare så ufattelig lei av dette, og psykologene har ikke greid å hjulpet meg. Heldigvis er jeg ferdig med bulimi da :)

Hei!

Dette er ingen enkel sak å løse via et nettforum, og utifra det du skriver (uthevet skrift) så virker det mer som om du har bestemt deg på forhånd/laget en vane du ikke kommer ut av - kanskje fordi du ikke vet, tør eller vil.

Synd at du psykologene ikke kan hjelpe deg med dette, men til syvende og sist er de kun et verktøy man bruker (endre tankemønster etc) - det er du som må endre vanene dine selv, og dersom det ikke har fungert så bra er det kanskje en dypere grunn eller vane du må endre, selvom det kan virke skummelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Therese skrev:

Hei!

Dette er ingen enkel sak å løse via et nettforum, og utifra det du skriver (uthevet skrift) så virker det mer som om du har bestemt deg på forhånd/laget en vane du ikke kommer ut av - kanskje fordi du ikke vet, tør eller vil.

Synd at du psykologene ikke kan hjelpe deg med dette, men til syvende og sist er de kun et verktøy man bruker (endre tankemønster etc) - det er du som må endre vanene dine selv, og dersom det ikke har fungert så bra er det kanskje en dypere grunn eller vane du må endre, selvom det kan virke skummelt

Veldig enig! 
"Normalt" er bare så fjernt for meg, og vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. 

Men takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...