Gå til innhold

Skulpt verktøy for måling av fettprosent


Mr.Positive

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kom over denne http://www.skulpt.me/index-2.shtml

noen som har erfaring med denne? Er det pålitelig i hele tatt? eller er det like greit med kaliper klype? Hadde vært kjekt med ett verktøy som er nogen lunde så presist som det kan la seg gjøre, men som jeg ikke må betale for hver gang jeg ønsker å sjekke framgang. noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Thomaseh skrev:

For å sammenlikne sin egen fremgang så kan det være helt OK, men tror nok ikke den er så dønn presis ref. http://www.dcrainmaker.com/2016/01/thoughts-skulpt-chisel.html

Takk for link @Thomaseh - Ja, jeg leste et par reviews fra enkelte kunder hvor slingringsmomentet var relativt stor.

En kunde sier han målte samme plass, hver dag, og fett% kunne variere så mye som med 3% kun på 24 timer... Spennende produkt da, håper det kommer noe som faktisk er somewhat trustwhorty. Så jeg slipper å bruke 400-500 kr per gang jeg vil sjekke fettprosenten. Etterspørselen er jo der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Mr.Positive skrev:

Takk for link @Thomaseh - Ja, jeg leste et par reviews fra enkelte kunder hvor slingringsmomentet var relativt stor.

En kunde sier han målte samme plass, hver dag, og fett% kunne variere så mye som med 3% kun på 24 timer... Spennende produkt da, håper det kommer noe som faktisk er somewhat trustwhorty. Så jeg slipper å bruke 400-500 kr per gang jeg vil sjekke fettprosenten. Etterspørselen er jo der.

Feilmargin på 3% er faktisk ganske liten, inbody og tanita har samme feilmargin.

Det mest presise du kan gjøre selv er å bruke et målebånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Thomaseh skrev:

Feilmargin på 3% er faktisk ganske liten, inbody og tanita har samme feilmargin.

Det mest presise du kan gjøre selv er å bruke et målebånd. 

Ja jeg har jo målebånd hjemme, men hvordan kan det fortelle meg fettprosenten min? Jeg er ikke ute etter å måle vektnedgangen, den har jeg kontroll på. Jeg har bare aldri målt fettprosenten min før, og ønsker å vite va den ligger på sånn ca. Så jeg vet sånn høvelig hvor mange kg jeg må ned for å nå ønsket fett%, if you catch my drift.

Nå var denne 3% feilmarginen kun på en muskel (ettersom du må måle hver og en muskel med Skulpt) men igjen, aner ikke hvor stor feilmargin det er på de forskjellige type målingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre prosent feilmargin er ganske lite. Forskjellen på 10.0 i feittprosent og 10.3 er tre prosent feilmargin. Tre prosentpoeng derimot...då kan du like gjerne ta ein titt i spegelen. Har du prøvd Slimguide feittklype? http://www.amazon.com/Creative-Health-6575XXXX-Skinfold-Caliper/dp/B000NN9SDO

Eg synes sjølv eg får ganske konsistente resultat når eg kjem meg ned under 20 mm på målepunkta. Brukar bryst, hoftekam, over navle, under navle og lår som målepunkt. Men det er eit viktig men: Det er svært viktig at ein måler på same plass kvar gong. Difor går eg rundt med 5 sprittusjprikkar på kroppen til ei kvar tid. Det går sjølvsagt an å bruke måleband for å finne det same punktet kvar gong, men erfaringa mi var at det ikkje blir riktig nok. Dette blir kanskje litt CDO (OCD i alfabetisk rekkefølge) for folk flest, men då kan eg ihvertfall måle konsistent til ein billig penge. Viss eg vil ha eit estimat på feittprosent kan eg bruke Jackson-Pollock 4-punktsmåling og synse litt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, anyc skrev:

Jeg har bestilt, men forventet levering er i April. De sender ikke til Norge så man må benytte en tjeneste som gir deg amerikansk adresse, f.eks. JetCarrier.

Jeg har funnet flere sider som sender til Norge? Blant annet en britisk side, samt ebay og amazon(?)

Mulig jeg ikke har sjekket godt nok. Poenget er at om den funker, og fungerer nogen lunde godt, så er det svært lettvindt å bare måle med denne. Jeg og treningspartneren vurdere å spleise, må jo ikke ha den tilgjenglig 24/7 tenker jeg. Men jeg gidder ikke å bruke 1000/2000,- kr på noe som har såpass feilmargin at det er umulig å vite hva som faktisk er reelt. Nå stod det 3% på den ene anmeldelsen jeg leste fra en kunde, så da antar jeg det var 3 prosentpoeng, og ikke 0,3%. Men igjen er det bare en antagelse. Jeg ser forøvrig at de fleste nettsider er utsolgt for den, så forventet levering i april er nok det minimume, om man ikke er heldig. Men jeg får se om jeg gidder å ta meg råd, tiden vil vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...