Gå til innhold

Tips til kosthold, akkurat ferdig med og amme!!!


Mammatil2

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny her. Og trenger virkelig hjelp.

Fått 2 tette barn og trenger virkelig og komme iform

igjen. Motivasjonen sitter litt langt inne til min store fortvilelse, men tror det kommer av mye nattevåking med

 med baby.

mitt problem er og komme i gang, hva skal jeg spise?

ligger vel ca 4-5 kg over idealvekt, ikke noe jeg tenker så mye på, men har mistet alle muskler og fått en fin liten muffinsmage!!! 

Litt usikker på hva jeg skal trene også.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet ikke hva du skal spise, og du vet ikke hva du skal trene. Tviler på at noen gidder å sette opp et ferdig kostholds- og treningsprogram til deg.

 

Spis vanlig og kom deg på treningstudio 3-4 ganger i uka. Det burde holde i massevis. Kosttilskudd trenger kun om kostholdet ditt er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for å ta en mindre negativ vinkling...
For å få gjennomført en endring trenger du å finne motivasjon. Spesifikke mål du vil oppnå, enten det er å sykle eller løpe en distanse, eller bare å ha en unge i ene armen, handleposer i andre og fortsatt få opp døra (hverdagsmestering).
Det enkleste vil kanskje være å skaffe et par timer med en personlig trener som kan hjelpe deg å komme i gang med treningen og etter hvert hjelpe deg å sette mål.
Prøv og finn en som virker som kan forstå hva du trenger hjelp med. Og sett gjerne opp 1 time først, og så 1 time om 3 uker, 1 mnd elns. 
Og husk, om du får et treningsprogram, et bra treningsprogram er et som du faktisk gjennomfører. Er det for ofte kan du kutte ned noe, men er det for langt slik at du bare dropper å trene er det ikke et godt nok tilpasset treningsprogram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mine svangerskap har jeg fokusert på å etablere nye rutiner mht trening og kosthold og sånt tar tid. Begynn i det små, tenk at du skal leve et aktivt liv sammen med ungene dine, ta trappene, vær ute ig lek, gå turer, og legg på mer aktivitet og mer trening etterhvert. Det tok meg ett år å få etablert mine vaner. En skal finne de tidsmessige smutthullene hvor en faktisk kan forlate huset, finne riktig treningsmetode osv. Du har god tid, bedre å starte forsiktig enn å gå ut for hardt, for da holder du ikke i lengden. Gjør det samme med kostholdet. Alle måltider skal inneholde grønnsaker, fiber eller mineraler. Maten skal tilføre kroppen noe, ikke tappe den for næringsstoffer brukt på å forbrenne skitmat som ikke bygger opp og bidrar positivt. Kun snop på lørdager, dropp brusen osv. Finn de tiltakene som passer i ditt liv, ta ett steg om gangen, og tenk langsiktig. Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...