Gå til innhold

Bør alle tenke på RPE?


Tankard

Anbefalte innlegg

Eg lurer litt på om eg burde tenke på RPE når eg trener.
Eg trener kun to ganger i uken og ofte trener eg til eg ikkje klarere en eneste repetisjon til.
Burde eg ungå å trene til failure, selv om eg har fem hviledager i uken?

Lurer egentlig på om det alltid er lurt å holde seg til RPE 8-9 uansett om man er nybegynner eller erfaren, svak eller sterk, ung eller gammel, trener 1 dag eller 7 dag i uken osv osv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei
Å tenke litt på RPE, når en løfter er veldig nyttig, da en lærer kroppen sin å kjenne, samt får med erfaring til når man skal trene et autoreguleringsprogram. Om du skal tenke på RPE får være opp til deg å vurdere. Hvis du ikke trener et autoreguleringsprogram er det liten vits i å stresse med dette, såfremt du ikke vil nyttiggjøre deg av fordelene nevnt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Broseidon sier. Det er ikke bare veldig nyttig, det er ekstremt nyttig for å lære seg selv å kjenne kroppen sin godt når det kommer til styrketrening.

Det er absolutt ingenting man MÅ gjøre, men for meg har det vært gull opp gjennom årene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...