Gå til innhold

Smerter i øvre lår ved knebøy


frodo123

Anbefalte innlegg

Var omtrent fire uker borte fra styrketrening grunnet ferie. Da jeg kom tilbake tok jeg første tunge beinøkt og ble veldig støl de neste dagene, som normalt. Neste beinøkt derimot kjente jeg en smerte i øvre lår, på fagspråket kalt Sartorius. Har prøvd å lokalisere smerten på et bilde over innsiden av låret og er ganske sikker på at det er der, eller rett i nærheten. Er det noen av dere på forumet som har opplevd dette? Er nok ikke dramatisk, men kjedelig med tanke på fremgang. Skyldes nok at jeg ikke varmet godt nok opp i forkant av løftinga. 

Løftet kun 70kg 4x4-6 rep. KV 85kg. Dype knebøy med bredere ståstilling enn skulderbredde. er 194cm høy, men tror jeg må stå litt smalere igjen. 

Burde jeg vente med å gjøre knebøy til det går helt over, eller er det bare å ´gunne´ på tross ubehaglig stikking?

Kan jeg i såfall trene bakside lår? Derav strake markløft uten at det går på bekostning av å gjøre smerten på fremsiden verre?

Hva med beinpress?

Endret av frodo123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, det er nok bare en liten krampe/overbelastning i øvre del av låret som går over ila uka.
Bakside lår kan du trene uten problemer. Kan også trene 50% knebøy uten problemer, men spørs hvor mye du får ut av dette. 
Husk at dette svaret er basert på veldig lite info, så litt fornuft må du ha selv ift smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er i bunn av løftet og like før, Kjetil. I dag kjørte jeg skikkelig dynamisk oppvarming + massasjerull, men smerten sitter der likevel. Strake markløft og utfall går helt fint. Begynner å bli irritert. Har smurt på muskelavslappende nå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Kjetil Larsen skrev:

Høres for meg ut som bursa iliopectineus har fått en smell.

Finn ut om pectineus er svak eller sterk, dette gjrøes ved adduksjonsøvelser med utrotert lår. Er den svak, styrk den. Er den sterk, strekk den.

Takk så mye for bidrag, Kjetil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...