Gå til innhold

ukesmeny for vektnedgang anyone?


Marah

Anbefalte innlegg

hei igjen... 

 

jeg har lest litt og skjønt at jeg må gjøre om kosten min drastisk skal jeg få resultater ... jeg skal liksom ligge på 1300 kcal, men er så å si rindt 1000 kcal hver eneste dag. Har med erfaring stagnert ofte...  trener 4 dager i uken , mye på tredemølle med intervaller... og styrketrening. Jeg veier 63,3 og er 160 høy. tung benbygging. Dette spiser jeg..

frokost: havregryn med melk eller youhurt og bær til frokost, rugsprø knekkebrød med skinke og masse salat. Et galss melk og mye vann. 

 

lunch: kyllingfilet og salat... eller havregryn i melk med bær.. eller en smoothie av bær

 

middag: alt mulig, men alltid salat... kjøttdeig, karbonade eller kylling.... 

 

snacks.: eple, youhurt, havregryn... 

 

spiser ikke ris,potet eller noe hvitt egentlig.... 

 

iforhold til treningen og kosten, da målet mitt er å gå ned 5 kg... hva anbefales i kostholdet? det ligger mest rundt magen min, og store armen.. mye muskler i ben og rompa kommer seg..hehe. Blir jo gjerne sånn at man går i vaner.. så nye tips ønskes gjerne 😌😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan med en gang si at å spise 1300kcal om dagen ikke er nok;) 

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men tok i utgangspunkt 20år. Her er tallene jeg fikk:

Liten eller ingen aktivitet: Stillesittende arbeid.
1744.56 kalorier

Lav aktivitet: Rolig trening 1-3 ganger per uke.
1998.97 kalorier

Middels aktivitet: Moderat trening 3-5 ganger per uke.
2253.39 kalorier

Veldig aktiv: Hard trening 6-7 ganger per uke.
2507.80 kalorier

Ekstremt aktiv: Hard trening og/eller tung fysisk jobb.
2762.22 kalorier

Her ser du at du har en god del å rutte med. Hvis jeg var deg ville jeg lagt meg på 2300kcal i starten, og gått noen uker og sjekket hvor vekta gikk. Siden du har ligget på såpass lavt fra før, vil du nok merke at vekten først vil gå litt opp før den stabiliserer seg / går nedover igjen. Hvis vekten ligger stabilt i kansje 3-4 uker, så kan du prøve å spise 100kcal mindre, også følge litt med på hvor vekten går. 

Hvorfor spiser du ikke noe "hvitt" egentlig, og hvorfor vil du gå akkurat 5kg ned i vekt? Vil anbefale deg å bruke målebånd og speil fremfor vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...