Gå til innhold

SBD knee sleeves


Andyb

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å investere i ett par knee sleeves og har sett på enten SBD sine eller Strong sleeves. Heller mer mot SBD akkurat nå. Det jeg lurer litt på er målingen. Jeg ligger på rundt 45cm rundt kneskålen, 55cm nedre delen av låret og ca 47cm på største delen av leggen. Alt slapp med strakt bein. Er på slankern så tallene kommer til å bli mindre, skal ned en 10kg til. 

Spørsmålet mitt er egentlig hvem jeg burde velge. Kneskålen kommer ikke akkurat til å bli noe mindre ved vektreduksjon og jeg syntes XXXL høres litt stort ut. Eller XXL om jeg vil ha dem stramme. Noen som har noe å tilføye når det kommer til størrelse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg målte 42 cm rundt kneskålen når jeg bestilte SBD-knevarmerne mine. Valgte str. M (i følge måletabellen burde jeg bestilt XL for å få "tight fit"). De var utrolig vanskelig å få på, så jeg fikk heldigvis byttet med ei venninne som hadde utvidet sine i str. M. De passet perfekt. ^^

Spørs om du vil bruke dem for å kunne få et par ekstra kilo i bøy (=> gå ned i størrelse), eller om du bare skal bruke dem for å holde deg varm og få ekstra støtte (=> følg måletabellen). Jeg vil tro at du skal klare å få på deg XL. Noen med mer peiling enn meg bør svare deg. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL burde gå bra. Vanlig "tight fit" fungerer helt fint til trening imo. 

Husker ikke om jeg målte leggen med regner med at de to centimeterene også skal gå bra. Bruker den metoden der jeg vrenger knevarmerne fullstendig før jeg tar de på. Du kan naturligvis også brette ned toppen, for bedre tak, for å komme over leggen.

 

(Mener POG har en bra video) Edit:      youtube . com/watch?v=xMIEQ1pd2sY&feature=youtu.be&t=233

 

En må jo ta i litt for å få disse på plass, men de som mener at det er spessielt vanskelig har sittet litt for lenge foran tastaturet imho.

Endret av Øivind76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...