Gå til innhold

111 kg, hjelp!


weight17

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 17 år gammel jente som veide 125 kg før og har gått ned til 111 i løpet av 3 måneder. Jeg trenger sårt kostholds råd, sliter veldig med å finne ut hva som er bra og spise når det gjelder middager. Har spist mye ris, kylling og fisk. Men har spist spesielt kylling så mye at jeg har fått avsmak.. Men generelt syns jeg det er vanskelig å finne ut hva som er bra og ikke bra i kostholds verden. Kan noen hjelpe meg? Send meg en melding! Blir veldig takknemlig om noen hadde orket!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Først og fremst må jeg si at du har gjort en bra jobb så langt!

Når det kommer til mat er jo magert kjøtt som kylling, svin, storfe og fisk av forskjellige sorter veldig bra. Når du nå har fått avsmak for kylling kan det jo være lurt å feks bytte det ut med en annen matvare. Jeg er selv midt under en slankeprosess som deg og har lekt med mye forskjellige matvarer for å variere kostholdet.

Men mer over til spørsmålet ditt:

Om matrettene dine blir kjedelige, kjøp inn masse forskjellig krydder. Dette kan gjøre hele opplevelsen av maten fantastisk. Riktig bruk av krydder og bra steking kan gjøre maten mye mer fristende uten at det tilfører kalorier i den forstand. Jeg ville også eksprimentert med grønnsaker, da det inneholder lite kalorier og masse næringsstoffer. Det kan dessuten fungere som "vomfyll" som gir deg en bedre metthetsfølelse, selv om du ikke inntar så store mengder kalorier. Du kan også krydre grønnsakene for en bedre smak. Jeg bruker personlig mye av grønnsaksblandingene som er fryst, da det går fort i panna og smaker veldig godt om du steker det riktig :)

Hvis du alt har gjort dette og likevel synes det frister lite med mat, så kan du tilføre noen elementer som gjør ting litt bedre uten at det gjør at kaloribudsjettet ditt sprekker. På laks synes jeg for eksempel at det er veldig godt om jeg steker den i ildfastform med en liten teskje med pesto på toppen. Dette tilfører mye god smak og fungerer litt som en slags saus. På kylling kan du for eksempel surre rundt fileten med en stripe bacon som du fester med en tannpirker av tre også setter du den i ovnen. Jeg ser du går en del i minus mtp vektnedgangen din, så du har kanskje plass til slike små justeringer uten at du vil sprekke i kaloribudsjettet ditt :)

En god og mager dessert kan også være en porsjon mager kesam som du blander kalorifri saft i, hiv deretter oppi en neve med blåbær og en neve med bringebær. Knallgodt og veldig proteinrikt :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er en 17 år gammel jente som veide 125 kg før og har gått ned til 111 i løpet av 3 måneder. Jeg trenger sårt kostholds råd, sliter veldig med å finne ut hva som er bra og spise når det gjelder middager. Har spist mye ris, kylling og fisk. Men har spist spesielt kylling så mye at jeg har fått avsmak.. Men generelt syns jeg det er vanskelig å finne ut hva som er bra og ikke bra i kostholds verden. Kan noen hjelpe meg? Send meg en melding! Blir veldig takknemlig om noen hadde orket!!

Dette kan du klare! Anbefaler food.com og søk opp forskjellige oppskrifter :) Der kan du søke med preferanser mtp sunnhet, råvarer osv. Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...