Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er 16 år, veier 72 kg og lurer på om noen har forslag til styrkeprogram til Crossfit. I Juni begynte jeg å trene Crossfit, har egentlig aldri vært så veldig aktiv, har prøvd meg på en del idretter men det var først i sommer da jeg fant Crossfit at jeg fant noe jeg likte. Jeg har til nå oppnådd ganske tunge løft med tanke på at jeg bare har trent i 6 måneder først bare klarte 40kg Markløft da jeg testet 1RM tilbake i Juni. Her er maxene mine for tiden:

Squat: 160kg

Deadlift: 190kg

Benkpress: 110kg

Clean & Jerk: 120kg

Snatch: 100kg (på en god dag, haha)

Noen som vet hva det beste styrkeprogrammet for en crossfitter er?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34871-beste-styrkeprogram-til-crossfit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke videre bevandret i crossfitverdenen, men jeg har fått med meg at de aler beste i sporten trener mye tradisjonell styrketrening. Du må trene de kvalitetene du vil bli god på. Er det en spesifikk WOD du ønsker å forbedre? Personlig ville jeg trent en god del eksplosiv styrke, samt noe kondisjon. Er du generelt utholden og sterk i vektrommet vil alt dette bli overførbart til andre idretter/sportet, som f.eks crossfit. Du er foresten svært sterk til å være så ung, du har vel ikke vurdert styrkeløft istedenfor xfit? Tror du kunne gjort det bra der hvis du hadde fått god oppfølging:) 

På gymmet jeg trener på erdet en styrkeløftklubb som jeg trente  mye med i september, sikkert der jeg har økt styrken i markløft så ekstremt (150kg økning siden Juli). Crossfit er det jeg helst vil holde på med, men vet ikke om et styrkeløftprogram kunne over tid hjelpe meg så mye i crossfit, prøver å holde meg under 80kg. Programet mitt er noesom dette:

Mandag: Knebøy (Muskel utholdenhet), Olympisk vektløfting, Kondisjon

Tirsdag: Benkpress/Skulderpress (Muskel Utholdenhet), Turnøvelser, Roing

Onsdag: Markløft (Styrke), Sprinting

Torsdag: Benkpress/Skulderpress (Styrke), Kondisjon, Olympisk Vektløfting

Fredag: Knebøy (Styrke og Muskelutholdenhet), Turnøvelser

Lørdag og Søndag: Mobilitet, kondisjon.

Hvordan får jeg inn mer styrketrening? ^_^

• 1 måned senere...

En ting er sikkert, og det er at skal man bli noe god i crossfit, så kan man ikke bare dra på wods, man må trene styrke ved siden av. Da er det øvelser man blir sterk av. Jeg ville prioritert knebøy, push-press, clean/snatch og mye core. Og evt litt assistanse-øvelser på områder du lacker. Også kommer gymnastikk og alt som følger ved siden av. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...