Gå til innhold

Spotte, sikre og understøtte


Ingsii

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Styrketrening i teori og praksis har et par gode tips for spotting i de forskjellige øvelsene. Understøtting og sikring er vel 2 andre variasjoner av spotting. Som i dine andre spørsmål, er ikke dette en del av pensum du skal lese? Eller forventes det at man kan dette fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotting og sikring er samme greia og jeg regner med understøtting også er det, men det var premiere på ord for min del :) 

Styrketrening i teori og praksis har et par gode tips for spotting i de forskjellige øvelsene. Understøtting og sikring er vel 2 andre variasjoner av spotting. Som i dine andre spørsmål, er ikke dette en del av pensum du skal lese? Eller forventes det at man kan dette fra før?

Jeg har lest pensum, men finner ikke svar på dette i noen av bøkene, og heller ikke forelesningene. Spørsmålet er ett av repetisjonsspørsmålene ang. spotting :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg gjettet ut fra hvordan ordene høres ut så ville jeg tippa at spotting betyr at man har en person som følger med på deg og står klar til å hjelpe om du holder på å faile settet. Sikring kan være en fysisk, død ting (i motsetning til spottere som pleier å være levende). F. eks stenger i knebøy-racket som tar i mot stanga om du blir sittende litt for lenge på huk.

Understøtte har jeg aldri hørt om i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...