Gå til innhold

Pull ups


Hufsa48

Anbefalte innlegg

Som 44 åring begynte jeg å trene for første gang i mitt liv. Etter litt frem og tilbake har jeg nå blitt totalt bitt av basillen, og i en alder av 48 trener jeg styrke 4 til 5 ganger i uken. Har satt meg mål om pull ups og greier nå ganske mange uten hjelpemidler (synes jeg selv). Spørsmålet mitt er bare hvor mange pull ups bør en dame på min alder klare med tanke på hvor mye jeg trener, og hvor mange må målet mitt være? ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra jobba ^_^

Jeg mener man ikke bør ha som mål å klare/løfte like mange som gjennomsnittet etter bedre, men snarere se på seg selv og sin egen fremgang isolert sett. Har du personlig fremgang er det topp og burde være det eneste viktige ^_^

Tror heller ikke det finnes noen fasit på hva som er å regne som bra eller dårlig her. Noen er sterke der andre er mindre sterke og motsatt naturlig. 

Stå på videre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet ditt er vel definitivt å ta mer enn det du startet med. Ikke tenk for langsiktig, selv om det er lov å tenke at en dag skal du klare 20, selv om du tar f.eks 5 nå. Jobb systematisk med å klare å ta 6 stk enten neste gang eller innen den og den mnd. 

Kan også hjelpe å droppe pullups noen uker, for så bare å trene eksentrisk pullups, da blir du sterkere:)

Lykke til og bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet mitt er bare hvor mange pull ups bør en dame på min alder klare med tanke på hvor mye jeg trener, og hvor mange må målet mitt være? ^_^

Som sagt over så tror jeg ikke noen mener det er noen fasit her. For en som ikke trener styrke vil jo selv 1 pull-up være en utfordring. 

Er målet ditt å klare mange pull-ups så må du trene på det. Ta pull-ups og støtteøvelser rettet mot å klare flere. Du kan fortsatt være veldig sterk uten å klare mange pull-ups. En som jevnlig trener styrke vil naturligvis klare flere pull-ups enn f. eks en løper, men som det meste her i livet må man trene spesifikt for å bli bedre på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...