Gå til innhold

Hvordan spise riktig?


alfredo96

Anbefalte innlegg

Fikk et tips om at jeg burde skifte til et kosthold som inneholdt mer proteiener. Siden jeg bor hjemme og ikke bestemmer middagen så ofte, spiser jeg det samme som resten av familien. Og da er det ikke så lett å få til noe skikkelig diet.

  1. Derfor lurer jeg på om det er nødvendig å spise etter en diet for å få mer muskler?

  2. Hvordan har dere løst problemet som jeg har (om noen har det samm)?

  3. Har dere noen tips til noen gode mellommåltider eller en god lunch jeg kan ta med på skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo alltids påvirke hvordan familien spiser, om så det gjelder å få mer grønnsaker og proteiner (kjøttfiskfugl) til den, be dem lage maten med olje istede for halvt kilo margarin osv.

Da jeg bodde hjemme så ble det alltids mat til overs, det stappa jeg i en matboks og hadde enten til lunsj eller ekstra måltid på kvelden.

Egg og kjøttpålegg er fint å ha med på skolen, tunfisk er genialt hvis du liker det. Skal du legge på deg muskler er nøkkelen å spise nok, og pittelitt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det ikke middagen som er problemet, men de andre måltidene. Normal norsk husmannsmiddag er ikke så ille som byggemat, men fordel å bruke skikkelig smør i stedetfor margarin som l0ft skriver.

Men resten av dagens måltider kan du jo velge selv og passe på at du får nok protein til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...