Gå til innhold

Hjelp så mye mat!


Bella75

Anbefalte innlegg

Har trent styrke/kardio/lagt om kosthold de siste par mnd, men lærer noe nytt hver dag. 

Bruker fitnesspal for å registrere mat. 

Er 175/80 kg, skal ned noen kg og samtidig bygge muskler.

 

funnet ut at 2 g prot/kg kroppsvekt er greitt, men det blir altså 160 gram... Og det er her jeg sliter litt... Det blir jo SÅ mye mat! 

Må jo prøve å ikke sprenge kaloriskalaen også. 

Og hvor mye karbo/fett, eller er det litt smakssak? 

Kan noe veilede meg i riktig retning? 

 

Trener  styrke 2-3 g uke og løper ca 2/uke. Har ellers ganske aktivt liv med to små barn. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har regnet sammen det jeg har spist de siste ukene, og er langt unna 160g p. 

Idag lander jeg på 160g, men da hwr jeg "jobbet" for å spise kesam, kvarg, cc etc ved hvert måltid og som snacks. I tillegg til egg, kylling, laks.... Himmel. Fryktelig mett. :D

 

Og ennå mangler jeg kalorier for å nå 1900, må snike olje nedi kvelds-snacksen??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først en liten digresjon - du klarer ikke å bygge noen som helst muskelmasse når du er på energiunderskudd. I beste fall, om du er ekstremt nøye og dyktig vil du klare å ivareta den massen du bygget frem til den dagen underskuddet startet. ^_^

Byggingen starter den dagen du har nådd ditt slankemål og ev. snur det hele til et energioverskudd.

-----------

Å få i seg nok proteiner uten og samtidig sprenge kaloriskalaen er en kunst. Ihvertfall om man skal unngå å bruke proteinpulver, hvilket burde være et mål i seg selv.

Man må tenke proteinrik/kalorifattig mat hele tiden :

-Brødskiver kan byttes ut med knekkebrød og proteinrikt pålegg er en fordel. Man kan lage seg svære salater med rent kyllingkjøtt eller tunfisk som mellommåltider. Slike salater er nærmest kaloriløse men er rike på proteiner, og man kan tygge til kjevene går ut av ledd uten å ha fått i seg så veldig mange kalorier.

-----------

Fett og karbs blir en smakssak ja, men bare inntil en viss grad.

Sett deg et mål om å få i deg minst 100g karbohydrater pr. dag (400 kalorier) for å sikre deg nok energi til å gjennomføre treningsøktene dine med stil. Dette bør være et minimum av karbs. Etter dette bør insulinresponsen være veiledende for hvordan du spiser videre.

-Om du blir slapp i kroppen av et større måltid ris bør du spise mindre av det og kjenne om dette føles bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...