Gå til innhold

Hvor fort opp i vekt?


nano

Anbefalte innlegg

Jeg gikk meg en tur på badevekta i sted, og har herved ødelagt dagen min. Haha. Før sommeren lå jeg på 52-53 kg. Holdt meg rimelig stabil, og trivdes veldig godt med den vekta. Etter en sommerferie uten mulighet for å trene styrke, gikk jeg opp til en 56 kg. Løp i gj.snitt ca 3 økter i uken. Problemet var vel at jeg i sommer ble hekta på yoghurtnøtter og disse gikk ned på høykant. Altså - jeg la på meg en del fett. Kunne se endrignene på kroppen også, spesielt rundt mage og lår.

De siste tre ukene, har jeg spist slik jeg gjorde før sommeren. En ca 1800 kcal dagen og ikke noe godteri. Jeg hadde virkelig trodd jeg hadde gått ned noen kilo til idag, men hadde heller gått opp 2 kg.

Men de tre siste ukene har jeg også trent mye styrke (2-splitt på overkropp og underkropp). Tilsammen fire dager i uken. Har også en del kardioøkter innimellom. Har økt med 10 kg på knebøyen blant annet, så har jo kanskje blitt liiitt sterkere.

Spørsmålet mitt blir egentlig; hvor mye og hvor fort kan man øke i muskelmasse? Kan jeg legge økt muskelmasse skylda for mine ekstra 2 kg de tre siste ukene? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Year of Proper Training Potential Rate of Muscle Gain per Year

1 20-25 pounds (2 pounds per month)

2 10-12 pounds (1 pound per month)

3 5-6 pounds (0.5 pound per month)

4+ 2-3 pounds (not worth calculating)

Hentet fra Lyle McDonald's side. Kilde: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...