Gå til innhold

Progresjon med variert antall reps! Hjelp


eat-train-getfit

Anbefalte innlegg

Hei jeg har skal starte et nytt treningsprogram nå hvor det er satt opp slik at man går ned i rep hver eneste uke.

Spm mitt er, når man går lavere på reps, hvordan stiller man inn nye vekter da?

Med samme reps er det jo lett å følge progresjon, men når man varierer det syns jeg alltid det er vanskelig å følge opp og alt blir rot.. Noe jeg helst vil unngå denne gangen :)

Så håper noen kan hjelpe meg der ute!

Og et ekstra spm i tilfelle noen vil svare på dette og kanskje har erfaring med det:)

-Er ingen småspiser fra før av. Hovedmålet mitt nå er egentlig å gå ned i vekt, men samtdig få økt muskelmassen. Problemet mitt er at jeg får en "out-of-control" stor appetitt med engang jeg begynner å trene tungt, noe som ikke fører til målet mitt..

Blir kjempe glad for noen tips mot det å :)

Mvh motivert jente som har vært borte fra stanga aaltfor lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta et valg. Enten får du prøve å bli sterkere, eller så får du prøve å gå ned i vekt. Det blir bare surr og rot og uendelige runder rundt grøten når du skal gjøre begge deler på en gang.

Får du "out of control" appetitt tyder det på at du ikke spiser nok, og at du antakeligvis ikke holder blodsukkeret jevnt. Mye havregryn løser dette problemet for 90% av folk jeg har møtt.

Du er antakeligvis ikke på et sted i treningen din hvor du burde følge et program som det du beskriver. Vet du ikke hvordan noe skal gjøres er det relativt sannsynlig at du burde gjøre noe enklere. Ikke ment som en fornærmelse - det er mye bedre å være nybegynner og kunne gjøre kjempefremgang på et superenkelt program enn det er å være avansert og måtte tenke på alle mulige treningsvariabler døgnet rundt.

1) Ta et valg om hva målet ditt faktisk er

2) Nybegynnerprogram

3) Havregryn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...