Gå til innhold

Sunne matvarer i Sverige


alin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Definisjonen din av sunt?

Melk - de har lavpasteurisert helmelk som du får fløtesnerk på i 2 liters dunker. Kjøper alltid 2- 3 stk :) Fløtesnerk... mmm-mm

Kvarg, mange smaker. Faktisk veldig gode de jeg har prøvd: Nøttesjokolade og vanilje.

Diverse creme fraiche utgaver.. Til saus og dip :)

chiafrø og allergivarer (har jeg hørt)

kjøtt, som i pålegg, vilt, fugl, biff, kjøttdeig osv.

Ost... Godt utvalg og bedre priser enn hjemme.

Ramløsa - Farris med mange gode smaker som vi ikke har hjemme :)

Ellers handler jeg alltid naturgodis. Slett ikke så sunt ettersom at alt jeg liker har sjokoladetrekk eller yoghurttrekk, meeeeen en stor pose til lørdagskvelden må til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig så mye å hente på å handle i sverige når kursen er såppas dårlig som den er nå? Diskuterte dette med typen min, vi vurderte å dra til sverige på harrytur nå som skolen startet og det var på tide å fylle opp skapene, men droppet det siden det var nesten like billig på rema :p eller tok vi kanskje feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som er ofte i Sverige, vil jeg påstå at det eneste man sparer penger på i Sverige er alkohol, tobakksvarer, brus og proteinpulver om man er heldig å får rabatt. dagligvarer ligger stort sett bare noen kroner under den norske prisen, så det må store mengder med dagligvarer for at turen skal være lønnsom.

Men, det er gøy og koselig å ta seg en harrytur en gang i blant, og de har noen varer over der som vi ikke har i Norge. Jarlsberg ligger på 79 kr kg, så det er lønnsomt å kjøpe når man først er der (om man er like Jarlsberg glad som meg). De har også noe tilbud på kalkunfilet, iallefall hadde de det på lørdag. Og egentlig skulle du ha tatt turen over på lørdag, da halskostbolaget hadde crazy priser på mange produkter :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...