Gå til innhold

Noen andre som spiser strikt keto her?


Elastica

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg på ;)

Vet at lowcarb ol har vært et omdiskutert tema, og jeg er ikke ute etter å diskutere dette. La oss si det sånn at vitenskap og forskning er hele tiden i forandring, så ingen av oss vet...

Er normalvektig, spiser ikke melkeprodukter, nøtter, osv. i en periode da jeg ønsker bli helt keto tilpasset

Ønsker høre selverfarte fordeler og ulemper ved å være i strikt ketose... Både når det gjelder muskeloppbygning og helse generelt.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et kjapt spørsmål, hvorfor spiser du ikke melkeprodukter eller nøtter "da du ønsker å bli helt ketotilpasset"?

Creme fraiche, kremfløte, fete oster, mandler, valnøtter, dette er jo snaddermat.

Jeg har hatt et ketogent kosthold, mer eller mindre (noen opphold pga diverse ting), de siste fire årene. Har gått ned ca 40-50 kg med det.

Fordelene jeg har opplevd er at jeg har et jevnere blodsukker, større metthetsfølelse, føler meg ikke oppblåst etter mat (i motsetning til når jeg spiser brød, pasta, pizza, etc), vekta har gått ned.

Ulempene er at jeg kanskje ikke er like eksplosiv som folk som spiser mer karbohydrater, matvalg/begrensninger i hva en kan spise "på farten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, veldig bra vektnedgang:)

Jeg har spist lchf i ca 5 år, inn og ut av ketose.. Har også hatt opphold og spist vanlig i kortere eller lengre perioder. Etter hva jeg har følt for. Som deg trives jeg best i ketose helsemessig.

Grunnen til at jeg har kuttet melkeprodukter, nøtter ol er fordi det får meg ut av ketosen. Ihvertfall litt større mengder av det. Jeg er en meierijunkie så synes det er vanskelig å beregne hvor mye og når jeg går ut av ketosen, så derfor har jeg eliminert det helt. Det samme med nøtter..

Har også lyst til å se om det finnes enda flere helsefordeler ved å kutte dette...

Regner meg å kunne tilføre litt når jeg er helt ketotilpasset, hvis jeg føler behov for det.

Har kuttet ut light og sukkerfritt også, så det har vært litt hardt den siste tiden, spesielt når jeg har regnet ut proteininntaket mitt feil og fått alt for lite proteiner. For mye proteiner får meg også ut av ketose, så jeg skulle være skikkelig nøye og regnet feil.

Jeg er enig i at det kanskje må planlegges mer, men jeg følte at det gikk lettere og lettere etter hvert som man visste hva man kunne spise.

Jeg merker også mye sult når jeg spiser vanlig, og cravings.. I tilegg til at jeg blir fortere sliten og daff..

Har ikke hatt behov for eksplosiv styrke, så for meg går det greit.. Litt seigere på en måte, men mer utholdende kanskje. :)

I tilegg var jeg plaget med mye betennelser, skinnben, skuldre osv. Dette merker jeg ikke noe til når jeg spiser Lchf/ketose, men kommer tilbake hvis jeg spiser "normalt" over lengre periode.

Har også kronisk gastritt, og er helt symptomfri etter omlegging av kost. Tar bare nexium hvis jeg skal drikke mye rødvin og røkt mat. :) Men i det siste har jeg slurvet med dette også, så kanskje jeg er frisk? ( legen sa det var kronisk)

Nå ønsker jeg å bygge litt mere muskler og føler at ketoveien er den beste for meg å ta... :)

Har lite kroppsfett så ønsker i utgangspunktet å bygge. Så det blir spennende å se hva som er mulig. Er jo ikke helt ung lenger heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...