Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei på 99 kilo å 168 høy. Jeg er aleine med to barn. Har dårlig økonomi. Men jeg trenger hjelp.. Jeg vil gjerne gå ned til 70 kilo.. Jeg trenger litt råd å veiledning til og komme meg ned dit.

Hvor mye bør jeg spise hver dag når det kommer til kalorier? Uten å ta med trening..

Jeg ville gjerne ha hat en PT eller noe,men jeg har ikke råd til det..

Jeg trenger sårt hjelp...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34230-lei-%C3%A5-deprimert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hjemmeværende..pga psykiske problemer eller hva jeg skal kalle det.. Jeg har nå en periode der jeg bare har gitt opp.. Det er hvertfall sånn det føles.. Masse tanker som spinner i hodet om hva jeg bør gjøre, hvordan og hvorfor...men energien er der bare ikke..

For ca 10 dager siden så hadde jeg et matinntak på rundt 1700 kalorier.. Jeg trente 6 dager i uka.. Men så havna jeg i en mørk kjeller og har ikke fått gjort noe. Jeg klarer ikke også komme meg ut av denne kjelleren.. Jeg har lyst og ha bort disse kiloene å bli en bedre selv..

Det første du bør gjøre er å få hjelp for depresjonen din. Deretter må du få skikkelig struktur på dagene dine. Stå opp og legg deg til faste tider, ha måltider til faste tider og legg opp måltidene ut i fra tallerkenmodellen. Dette i seg selv vil hjelpe på de psykiske problemene og ganske sikkert få vekten til å gå nedover. Hverdagsstruktur og godt sammensatte måltider er like viktig for dine barn, og det er lettere å gjennomføre en livsstilsendring når hele familien gjør det sammen. :)

Jeg er fullt klar o vêr at jeg må ha hjelp til min depresjon først..jeg står på liste eller hva det kalles..ting tar tid...jeg holder på med å prøve og lage en liste over måltider over ca 2 ukers tid.. Det er vel kanskje det jeg trenger hjelp til..jeg vet at når jeg har laget en sånn liste så er det enkelt alt det andre..høres kanskje helt bak mål ut for dere..men det er faktisk sånn for meg..jeg digger lister..

Annonse

Det første du bør gjøre er å få hjelp for depresjonen din. Deretter må du få skikkelig struktur på dagene dine. Stå opp og legg deg til faste tider, ha måltider til faste tider og legg opp måltidene ut i fra tallerkenmodellen. Dette i seg selv vil hjelpe på de psykiske problemene og ganske sikkert få vekten til å gå nedover. Hverdagsstruktur og godt sammensatte måltider er like viktig for dine barn, og det er lettere å gjennomføre en livsstilsendring når hele familien gjør det sammen. :)

Helt enig. Gode hverdagsrutiner som du MÅ gjøre er veldig viktig. Det fyller dagene med noe meningsfylt. Ok, så ryker du en gang i blant. Det gjør vi alle. Dersom du er ute og går og oppdager at smekken er åpen. Hva gjør du? Vedder på at du drar opp smekken og går videre, ikke løper hjem og dropper gåturen. Sånn er det med smeller også. En smell er ikke det samme som at alt ryker;). Stå opp hver dag til samme tidspunkt, også helgene, opparbeid deg faste daglige gjøremål, inkludert mosjon, og ha også helgeaktivitet som er fast. Men som tidligere sakt, du må få hjelp med psyken. Lykke til!

Jeg er fullt klar o vêr at jeg må ha hjelp til min depresjon først..jeg står på liste eller hva det kalles..ting tar tid...jeg holder på med å prøve og lage en liste over måltider over ca 2 ukers tid.. Det er vel kanskje det jeg trenger hjelp til..jeg vet at når jeg har laget en sånn liste så er det enkelt alt det andre..høres kanskje helt bak mål ut for dere..men det er faktisk sånn for meg..jeg digger lister..

Lag deg lister, det skaper trygghet og rutiner. Som jeg skrev over, spis etter tallerken-modellen, altså sørg for at tallerkenen din inneholder protein, fett og karbohydrater. Protein (kjøtt, fisk, fugl, egg osv) bør være på str med din håndflate (-fingre) til hvert måltid. Ellers er det vanskelig å sette opp konkret ha du trenger av fett og karbohydrater da vi ikke vet noe om din hverdagsaktivitet, trening, stress, søvn osv.. Ellers vil jeg anbefale deg å spise til du kjenner deg passe mett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...