Gå til innhold

Livsstilendring


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg er litt bekymret for om jeg gjør ting riktig. Kanskje det er noen her med litt andre tips til meg også kanskje?

Rundt 1.mai så fikk jeg nok av å være en feit gris som ikke eier kondis.

Jeg begynte smått, som å gå mer tur i bakker med bikkja, for deretter gå lengre turer i bakker :-)

Etter det så begynte jeg så vidt å jogge 3 dager i uka. Startet med 1 min jogging og 2 min gåing.

Var mer enn nok til å begynne med :-P haha

Har selfølgelig fortsatt med bakketurene mine.

I går jogget jeg 30 min i strekk!! gjett om jeg var stolt.

Jeg la selfølgelig om kostholdet. Jeg spiser minimalt med godteri, og hvis jeg først eter noe godteri så en rute med mørk sjokolade på kvelden. På Fredager så spiser jeg det jeg vil, men spiser som regel som vanlig. Og tar meg gjerne en softis.

Forsøker å spise mindre karbohydrater.

Frokost: Et helsprøtt knekkebrød med div pålegg. kjøttpålegg med litt majones, div ost,leverpostei, makrell i tomat,osv. og litt grønt på.

Lunsj: Havregrynsgrøt lagd på ekstra lettmelk eller lettmelk. med sukrin,kanel og en klatt smør.

mellommåltid: yogurt, kesam vanilje og gjerne litt granola/4 korn for smakens skyld og metthetsfølelse, liten salat med kylling/skinke og gjerne cottage cheese. styrk sjokolade melk.

Middag: vanlig norsk middag... spiser ikke 3 poteter lengre, men 1 potet, mer grønnsaker og kjøtt/fisk.

Har vi spagetti så spiser jeg for eksempel mindre spagetti og fyller på med bønner.

Kveld: Salat, 1 knekkebrød med div pålegg, litt eple osv. eller en liten omelett med masse godt.

Legger meg seint så det blir gjerne ett ekstra måltid og da gjerne en yoghurt med 4 korn/havregryn/granola. cottage cheese med eple.

Er dette for mye mat eller for lite mat? eller passe? :-)

Jeg har gått ned ca 8 kg siden 1 mai men har stoppet opp litt nå i en stund...

Jeg er 30 år og kun 155 høy.

Startvekta var 70 kg og veier nå ca 62.

Har så vidt startet med styrketrening også så nå kan jeg ikke stole blindt på vekta lengre heller.

Men jeg driver å måler.

Planen er videre:

Mandag: styrke

Tirsdag: kondisjon

Onsdag: Aktiv Fri eller bare fri

Torsdag:Styrke

Fredag: Kondisjon

Lørdag: Aktiv Fri eller bare fri

Søndag:Aktiv fri eller bare fri

Forsøker å bevege meg med å gå lengre turer på fridagene.

Hva syns dere om planene mine? er jeg på rett vei eller bør jeg gjøre noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen!

Du er definitivt på rett vei! Gratulerer med flott vektnedgang om omlegging av livsstilen din! :)

Du har akkurat startet med styrketrening som gjør at du bygger muskler, og nettopp derfor skal du ikke bry deg så mye om tallet på vekta. Du kan gå opp flere kg mens fettprosenten går ned. Syns du skal fortsette sånn som du har gjort fram til nå (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte aldri hofte og lår før jeg startet. Angrer litt på det nå...Men jeg målte livvidde og arm.

Livvidde var på hele 102 og arm 33.

Nå er livvidde ca 86 og arm 31

Jeg startet liksom "på nytt" nå når jeg meldte mg inn på senteret for å drive med styrke så utgangspunktet mitt var

vekt 63

livvidde 86

arm 31

lår 59

hofte 98.

Kjøpt meg loggbok å greier:cool:

Jeg har startet forsiktig med vekter...

vil ikke belaste for mye med en gang.

sånn er programmet:

Benpress 40 kg 10x3

Sidehev mage 8 kg 10x3

Knebøy med stang10x3

Bicepscurl 4 kg 10x3 må nok øke denne for den var for lett i grunn...

Triceps 4 kg 10x3 øker nok denne også

Rygghev 5 kg 10x3

Glute bridge 8 kg 10x3

Slynge opptrekk. så mange jeg klarer.

Slynge mageinntrekk. 8x3 hvis jeg klarer;)

avslutter med planken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...