Gå til innhold

kikki85

Medlemmer
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Nei altså, jeg bytter på matvarer :-) dette var bare idag. Usikker på om speltlomper er litt fy fy. De dagene jeg trener f eks enten styrke eller kondisjon så spiser jeg havregrøt til frokost og gjerne et kyllinglår eller to etter trening. Jeg pleier å spise vanlig middag også og ikke speltlompe. Spiser da en potet med masse grønnsaker og kjøtt/fisk. Kutter litt ned på saus. Helsprøtt knekkebrød og rugsprø spiser jeg. Med div pålegg som er magert. Forskjellige salater. Jeg har kuttet ut brød da....ellers så spiser jeg ganske vanlig men putter på ekstra grønnsaker og salat. Men usi
  2. Jeg driver å legger om livstil min og søker støtt og stadig etter nye oppskrifter som er magre og sunne. Jeg har fått opp øynene for speltlomper. Sykt godt!☺ Dette har jeg spist i dag. Frokost: cottage cheese med ca 1ts 4 korn og 1ts supermusli. Litt sukrin melis Lunsj: 1 speltlompe med stekt skinke,løk,sjampinjong og bittelitt aioli og cottage cheese. Og litt gul squash. Mellommåltid: en skål med jordbær og fløte med litt fedon sukker. Pleier å bruke sukrin. Middag: samme som lunsjen bare med litt paprika og litt muggost i stedet for aioli. Dessert: 1 speltlompe med litt smør,
  3. Tusen takk for mange tips! ☺ jeg har kjøpt inn litt varer nå og skal prøve meg litt frem. Lomper, egg og kjøtt er på plass. Idag blir det det kyllingfilet med hjemmelaget saus og masse grønnsaker har også kjøpt inn litt nøtter som jeg skal bruke som mellommåltid sammen med yoghurt yoplait. Ønsker å ligge litt kalorifattig da jeg fortsatt har mye fett som skal bort og ikke så mye karbohydrater. Takk igjen! Kommer nok til å høre fra meg igjen ☺
  4. Teit spørsmål....hva er makroer? Disse gryterettene og fisk i oven er vel middagsretter. Føler jeg har kontroll på middagene men det er alt imellom jeg føler jeg er litt ensporet nå. Men jeg er veldig glad i omelett, så skal begynne å spise mer av det. Det er vel passe mellommåltid vil jeg tro.
  5. jeg er som regel drittsulten om morran...jeg har begynt å følge rytmen til datteren min. men jeg er veldig glad i havregrøt, kan jeg fortsatt spise det til frokost? i stedet for lunsj...det metter jo bra og så elsker jeg havregrøt. :-) putte å litt nøtter kanskje? hva foreslår du jeg skal spise ved siden av kjøtt, fisk, egg etc? bare spise det rent eller med grønnsaker? sikkert ett teit spørsmål...
  6. jeg har akkurat begynt med styrke, det var andre gangen i dag. jeg har planer om å holde meg til 4 dager i uka. Mandag: styrke Tirsdag: kondisjon. minst 30 min Onsdag: fri Torsdag:styrke Fredag: Kondisjon. minst 30 min. tenkte jeg skulle begynne med intervall i bakke. Lørdag: fri Søndag: fri aktive dager på fri dagene jeg er 30 år,155 høy og veier nå 62. har fortsatt masse fettprosent, men jeg har jo gått ned 8 kg så litt mindre er det jo. Og kjenner jeg er litt usikker på om jeg pusher meg nok på styrkeøktene også...har jo fått veiledningstime men da setter de jo bare opp
  7. en typisk dagsmeny er: Frokost: 1 helsprøtt knekkebrød med eks magert kjøttpålegg med litt majones og litt grønt. eller ost, makrell i tomat, leverpostei etc. 1 kopp kaffe med litt melk og sukrin gold. Lunsj: havregrøt med sukrinmelis og kanel og litt smør. mellommåltid: yoghurt, cottage cheese, liten salat... gjerne litt granola og 4 korn i yogurten. middag: alt mulig egentlig...vanlig norsk mat. spiser mindre poteter og mer grønnsaker. kvelds: 1 helsprøtt knekkebrød med ett eller annen. eller yoghurt med granola, salat. etc. legger meg seint så det blir gjerne en yog
  8. Jeg har kommet til et punkt der jeg er skikkelig matlei, lyst på mat hele tiden, men samtidig så vokser maten i munnen på meg, og livredd for å legge på meg. skeia ut med en sjokoladebit i stad gjorde jeg også....og har problemer med å finne andre alternativer i matveien. jeg leser opp og ned om kosthold og blir selvsagt ikke noe klokere, men mer forvirret. føler jeg nesten ikke kan titte på mat uten at jeg går opp i vekt. jeg legger jævlig fort på meg hvis jeg spiser litt mer enn jeg pleier. noen med noen gode forslag til frokost, mellommåtid og kvelds?
  9. Jeg målte aldri hofte og lår før jeg startet. Angrer litt på det nå...Men jeg målte livvidde og arm. Livvidde var på hele 102 og arm 33. Nå er livvidde ca 86 og arm 31 Jeg startet liksom "på nytt" nå når jeg meldte mg inn på senteret for å drive med styrke så utgangspunktet mitt var vekt 63 livvidde 86 arm 31 lår 59 hofte 98. Kjøpt meg loggbok å greier:cool: Jeg har startet forsiktig med vekter... vil ikke belaste for mye med en gang. sånn er programmet: Benpress 40 kg 10x3 Sidehev mage 8 kg 10x3 Knebøy med stang10x3 Bicepscurl 4 kg 10x3 må nok øke denne for den var
  10. Så bra! :-) da fortsetter jeg som jeg gjør. Litt skummelt å gjøre endringer alene når jeg ikke er helt sikker på om jeg gjør det riktig. jeg har googla en del for å si det sånn
  11. Jeg kjenner jeg er litt bekymret for om jeg gjør ting riktig. Kanskje det er noen her med litt andre tips til meg også kanskje? Rundt 1.mai så fikk jeg nok av å være en feit gris som ikke eier kondis. Jeg begynte smått, som å gå mer tur i bakker med bikkja, for deretter gå lengre turer i bakker :-) Etter det så begynte jeg så vidt å jogge 3 dager i uka. Startet med 1 min jogging og 2 min gåing. Var mer enn nok til å begynne med :-P haha Har selfølgelig fortsatt med bakketurene mine. I går jogget jeg 30 min i strekk!! gjett om jeg var stolt. Jeg la selfølgelig om kostholdet. Jeg sp
×
×
  • Opprett ny...