Gå til innhold

Smerter i skulder


Zakuro

Anbefalte innlegg

Jeg trener kampsport og har med årene fått stadig verre smerter i den ene skulderen som forverres ved slag-trening(særlig uten motstand). Smerten lokaliserer seg til en muskelknute ved skulderbladet, og jeg har prøvd å dra på regelmessig massasje men det gjorde fint lite. Er blitt så ille nå at jeg snart må slutte for det er helt uutholdelig. Smerten gir seg om aktiviteten opphører, så har ingen plager så lenge jeg ikke trener slag.

Hjelp?:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

dette høres nesten garantert ut som ustabilitet i skulderbladene. Slag krever høy scapulær stabilitet, og dersom dette ikke er tilstede vil skulderen innklemmes (impingement).

De aller fleste har vondt uten at det vises noen skade på MR, grunnen er at kroppen gir smertesignal for å *hindre* skade. Om man gang på gang pusher forbi smerten, kan skade oppstå.

Enkle tester kan evaluere skulderfunksjonen din. Foreslår at du ser på dette i første omgang sammen med fysio eller lignende.

Artikkel på scapulær dyskinesi her:

http://treningogrehab.no/stabilisering-skulderbladene/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...