Gå til innhold

kcal underskudd og trening, forvirret!


eelise

Anbefalte innlegg

Hvor bra! Det er jo mye artigere å spise litt mer og få ekstra energi på trening. Dersom du klarer å holde deg på 1500 kcal vil jeg si du er godt på vei til en friskere hverdag. Jeg synes jo at 1500 kcal er lite for en så lang periode som frem til sommeren, men det er jo mye bedre enn det du har ligget på hittil.

Du sikkert med godt resultat spist enda mer og heller hatt mer energi på treningene, og redusert fettprosenten ved å legge på deg muskler. Husk at du kan se helt annerledes ut om 6 mnd om du trener og spiser riktig selv om vekten viser det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, dette er ukjent for meg, det med prikkene altså. Og det med mensen virker veldig rart. Mensen er jo alltid svært uregelmessig gitt at man ikke bruker p-piller, men du gjør jo du. Dersom du har et godt p-pillemerke bør mensen komme på samme tidspunkt hver enkelt måned. Du er bombesikker på at du har tatt alle pillene hver dag?

Ja, mensen har bare vært sånn i rundt 3-4 måneder, og når jeg tenker meg om er det den tiden jeg har spist lite og trent masse, så har jo kanskje litt å si. Ellers har den vært helt fin før det ! Vi får se hva som skjer videre når jeg øker osv :D

Ja og de prikkene er RART! litt ekkelt å se ut som et prikkemonster også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og en ting til jeg merket for en stund siden!

Etter trening har jeg MASSE SMÅ hvite/gjennomsiktige prikker på mage, hofte, pupper og om jeg "skviser" de så sprekker de, hva kan dette være? noen som vet?

Og mensen min har vært skikkelig uregelmessig de siste månedene, kan dette ha noe med kcal intnaket mitt å gjøre? (mensen midt i pillebrettet osv..)

Haha, det har jeg også (de prikkene altså). Jeg lurer på om det ikke er svette.. Får de spesielt på innsiden av overarmen.

Om mensen er uregelmessig og du samtidig sliter med mat, er det kanskje på tide på besøke legen.

EDIT: legger ved en link til en annen tråd som diskuterer det med veltrente jenter og mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du og prøver å øke! Ser ut som vi ligger på rundt det samme i idealvekt og nedgang også :) hehe!

Du klarer det nok, klarer jeg, klarer du :D Selvom det er vanskelig så VET vi at vi blir bedre form og kroppen får det MYE bedre etterhvert!

Ja! Hvordan ser treningsøktene dine ut? Vi har nesten helt likt utgangspunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Hvordan ser treningsøktene dine ut? Morsomt å følge en som har så likt utgangspunkt!

Jeg trener:

Mandag:

Cardio - 35-45 min

Styrke (underkropp):

Forskjellige bein apparater, utfall med vekter, og hip thrust

Ikke noe fancy knebøy osv ettersom jeg ikke er så fan av å henge med alle "bolerene".. Fungerer fint uten foreløpig!

Tirsdag:

Cardio - 35-40 min

Stykre (overkropp):

Frankspress på benk

Benkpress med manualer

Forskjellige apparater (brystpress og en slags nedtrekk)

Rygghev og nedtrekk

Planken

Armhevninger

Sidehev

Fronthev

Og mageapparater

Onsdag:

Cardio - minst 60 min

Torsdag:

Fri / cardio/ langtur

Fredag:

Samme som mandag eller Full kropp/mandag+tirsdag i en

Lørdag:

Samme som tirsdag eller tur

Søndag:

Tur eller friii

Ditt da :D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk at du må spise mer for å kunne trene, jeg leste det andre innlegget ditt om at du sliter med spiseforstyrrelse så det er viktigst å bli frisk! Som Vegard skrev i det andre innlegget er det viktig at du søker hjelp og får ordnet opp i det mentale. Selv om det er supert at du prøver å ta tak i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/

Leste dette innlegget for noen dager siden.. Er dette en måte jeg kunne gjort det på med tanke på å vende kroppen til mat og gå ned i fett% osv? Syns det virket fornuftig..

Men bør jeg trene kardio utenom styrketreningwn da? Og eventuelt hvordan varmer jeg opp før styrken da?

Da kan jeg isåfall trene kardio onsdg, torsdag og enten lørdag og/ eller søndag og styrke mandag, tirsdag, fredag og annenhver lørdag(mamma/pappa helg, Hehe)

Høres dette opplegget i linken fornuftig ut? Og eventuelt når jeg etter to uker skal minke med kcal igjen skal jeg øke på kardioen da? Skjønte ikke helt den biten der, eller skal jeg bare trene lite/ moderat kardio hele tiden?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...