Gå til innhold

Trenger tips til nytt program


crntbg

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha et nytt program nå, og jeg er nybegynner så vet ikke helt hva jeg egentlig ser etter. Målet er å stramme opp og få synlige muskler hvertfall! Er en jente på 17 år og har trent på senter i et og et halvt år nå. Foreløpig følger jeg dette programmet, men jeg har sett meg litt lei. Har fulgt det nå i 2 måneder, og har funnet ut av at jeg må bytte nå.

Grunnen til at jeg har blitt lei er vel fordi jeg synes det er mange reps. Ikke det at det er mange, men jeg vil heller ha færre reps, og tyngre vekter på. Eksempel knebøy er 15-20reps x 3, og jeg synes 10 egentlig holder massevis.

Så noen tips til et program? Liker best å trene 3 ganger i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supersett: Der det står A og B er det meningen at du skal bruke supersett. Dette fungerer ved at du alternerer mellom A og B øvelser til du er ferdig med alle seriene.

F.eks program A, tung:

2a: Benkpress

2b: Stående roing m/stang eller manualer

Da tar du et sett benkpress med 4-6 reps, så et sett stående roing med 4-6 reps. Så et sett benkpress med 4-6 reps, et sett stående roing med 4-6 reps osv.. Helt til du har gjennomført 4 sett på begge øvelsene.

Du må heller ikke supersette:

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Spørsmål: Må mån supersette?

Svar: Nei. Supersett vil ikke gi noe bedre treningseffekt, men sparer deg for mye tid og effektiviserer treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersett: Der det står A og B er det meningen at du skal bruke supersett. Dette fungerer ved at du alternerer mellom A og B øvelser til du er ferdig med alle seriene.

F.eks program A, tung:

2a: Benkpress

2b: Stående roing m/stang eller manualer

Da tar du et sett benkpress med 4-6 reps, så et sett stående roing med 4-6 reps. Så et sett benkpress med 4-6 reps, et sett stående roing med 4-6 reps osv.. Helt til du har gjennomført 4 sett på begge øvelsene.

Du må heller ikke supersette: