Gå til innhold

Kaloririke mellommåltid?


Anbefalte innlegg

Hei! Noen som har tips til næringsrike kaloririke mellommåltid?

Har siden jul endret kosthold, og trening, og blitt både sterkere og fått lavere fettprosent og trives godt med det jeg spiser.. Pleier ikke regne på kalorier, bare soist meg passelig mett hvert måltid, men har jevnt og trutt gått ned i fettprosent, så igår måtte jeg regne litt for å se ca hvor jeg var.. Ligger med dagens kost på en 3400kcal til dagen, men går da fremdeles ned i prosent, og vil ikke ligge noe spes lavere enn 6-7 prosent.. Så ville fylle inn noen tommerom med noen gode mellommåltid..

Takk for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjah, egg er jo alltids en slager, særlig i kombinasjon med smør(eggerøre) eller med bacon, nøtter er en god energitett mulighet,

Hvilke mellommåltider spiser du for øyeblikket?

Nøtter er en god mulighet, men spiser endel salte nøtter allerede, og er ikke så glad i nøtter uten, også blir jeg litt dårlig i magen av kalde egg :p

For øyeblikket spiser jeg frokost, lunch, middag og kvelds med ca 6 timers mellomrom.. Eneste mellommåltid er en banan før trening i 4 tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller anbefale å øke kaloriene i hovedmåltidene dine enn å øke antall måltid - hvordan ser de ut, så en kan komme med innspill der? :)

fra loggboken:

Kostholdet pr nå, som jeg har hatt siden ca februar består av

Frokost: 1dl havregryn, 1 shake med proteinpulver, 1 banan, litt multivitamin

Lunch: ett glass melk, og 4 skiver med makrell i tomat, og skinke.

Middag: det jeg føler for den dagen, laks, kylling, grillmat ect. (Spiser meg somregel stappmett)

Kvelds: 2egg på knekkebrød med majones og kaviar, eller en proteinshake, også litt magnesiumtilskudd.

Har hatt snopestopp med ei veninne siden februar, og den varer til sommerferien, men har unntak med en snopeting hver helg, også tar jeg meg somregel en kebab, eller noe ant godt en gang i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt forslag:

Frokost: 1dl havregryn med 3egg(kan kokes inn i grøten), 1 banan, 1ss nøttesmør litt multivitamin

Lunch: ett glass helmelk, og 4 skiver med makrell i tomat, og skinke

Middag: det jeg føler for den dagen, laks, kylling, grillmat ect. (Spiser meg somregel stappmett)

Kvelds: 2egg på knekkebrød med majones og kaviar + 1 frukt og 1ss nøttesmør også litt magnesiumtilskudd.

Er dette et kosthold du kan ha hver dag, selv i helg? Det burde iallefall være målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...