Gå til innhold

"Gammelmanns syndrom"


Lusca

Anbefalte innlegg

Hei

Har over en periode på ca 1mnd hatt noe jeg velger og kalle "gammelmanns syndrom".

Det betyr at jeg får smerter når jeg skal reise meg opp fra en bøyd posisjon, type sitte på huk, leke med ungene, om jeg bøyer meg ned med "strake" ben, sitter i stol/sofa over tid, generelt krummer ryggen....

Jeg må være i en slik posisjon over litt tid, og har ingen smerter i posisjonen. Men når jeg skal reise meg opp igjen får jeg "gammelmann syndromet" Lumbar 1-5 ish...

Smerte på veg opp til stående posisjon.

Under trening, mark,bøy etc. Så har jeg 0 smerte..

Hvordan bli bedre?

Jeg ruller med foamroller, prøver å tøy bøyere, hamstrings.

Føler ikke noe hjelper bemerkelig.

Noen som kjenner igjen hva jeg prøver å forklare, og har noen tips/erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen aning om hva det er. Har hatt en liten plage over lengre tid, den får jeg om jeg sitter lenge. Type 1 times i bil.. Da blir det ett varmt punkt som går over i en sviende smerte, helst på venstre side. Rett der rompa begynner.

Denne smerten forsvinner etter få få minutter når jeg går ut av bilen.. Og kommer ikke igjen før ny biltur normalt sett, av og til i sofa/stol.. Dette har jeg nesten blitt vant til...

Men denne plagen som er nå er litt av samme, men mer sentrert gjerne rett over cracken..Kjennes stiv, og øm.

Naprapaten sier hofteleddsbøyer.. Men jeg tøyer og ruller og han knar.. Bedre der og da men ingen langvarig effekt.

Jeg tenker personlig, svake magemuskler og sterk rygg..?

Stramme hamstrings/setemuskulatur..

Men hvordan behandle, finne ut ?

Om det er isjas skal det vell være vondt hele tiden? Nerve i klem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen aning om hva det er. Har hatt en liten plage over lengre tid, den får jeg om jeg sitter lenge. Type 1 times i bil.. Da blir det ett varmt punkt som går over i en sviende smerte, helst på venstre side. Rett der rompa begynner.

Denne smerten forsvinner etter få få minutter når jeg går ut av bilen.. Og kommer ikke igjen før ny biltur normalt sett, av og til i sofa/stol.. Dette har jeg nesten blitt vant til...

Men denne plagen som er nå er litt av samme, men mer sentrert gjerne rett over cracken..Kjennes stiv, og øm.

Naprapaten sier hofteleddsbøyer.. Men jeg tøyer og ruller og han knar.. Bedre der og da men ingen langvarig effekt.

Jeg tenker personlig, svake magemuskler og sterk rygg..?

Stramme hamstrings/setemuskulatur..

Men hvordan behandle, finne ut ?

Om det er isjas skal det vell være vondt hele tiden? Nerve i klem?

Jeg hadde lignende plager, fikk akkupunktur av fysio, er helt fin igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...