Gå til innhold

1.5 uke siden idrettsbrokk operasjon, lysken ble vond igjen dag 7


Anbefalte innlegg

Jeg ble operert for idrettsbrokk for 1.5 uke siden. Den første uken kjente jeg ikke noe annen smerte enn der inngrepet var gjort. Men etter 7 dager så kom noe lignende den lyskesmerten jeg hadde før operasjon tilbake i en viss grad, og da hadde jeg bare sittet på sofaen hele uka. Så er dette et tegn på at operasjonen ikke gikk som den skulle? Eller er dette vanlig, før det igjen blir bedre om x antall uker?

Noen her som har blitt operert og kan fortelle hvordan utviklinga var etter operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble operert for idrettsbrokk for 1.5 uke siden. Den første uken kjente jeg ikke noe annen smerte enn der inngrepet var gjort. Men etter 7 dager så kom noe lignende den lyskesmerten jeg hadde før operasjon tilbake i en viss grad, og da hadde jeg bare sittet på sofaen hele uka. Så er dette et tegn på at operasjonen ikke gikk som den skulle? Eller er dette vanlig, før det igjen blir bedre om x antall uker?

Noen her som har blitt operert og kan fortelle hvordan utviklinga var etter operasjon?

Dette er vel strengt tatt 1 tlf til legen. Og du vil få innkallelse til etter konsultasjon hvis det ikke er normalt. Dette er ikke noe fitnessbloggen kan konsultere deg om. Dette skal du nok gå til legen med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tusen Takk,

Hvordan går med deg nå? Jeg ble operert for 2 måneder siden. Første måneden var det fint. Da begynte jeg core trenning og noe flexibility trenning uten få ingen forbedring. Smerten på adductor muscles gikk aldri og i dag var det verre. Har prøvd å høre med de andre som ble operert fra USA. Så langt har jeg lest, er smerten vanlig i første 2 uker. Men den bør gå bort inne i en måned. Desverre kjedde det ikke til meg. Legen fra USA anbefaller meg å prøve med steroid injeksjon på abductor longus muscle. Dersom det går ikke da må jeg kanskje skal ta adductor longus tendon release kirurgi. Skal høre også med teresrosonborg tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brokk er et symptom. En del studier viser sammenheng mellom forsinket transversus abdominus aktivering, og idrettsbrokk. Hvorfor? TVA Fungerer som er barriere. Den holder innvollene på plass, og øker trykket i kjernen (dermed stabiliteten). TVA vil vanligvis ikke fungere korrekt ved f.eks en pustedysfunksjon, og det er lurt å undersøke dette først. Grunnen er at TVA og bekkenbunnen synkroniseres opp mot diafragma.

Selv om du reparerer skaden, må også hovedårsaken til problemet adresseres.

Les mer om brokk pustedysfunksjon her og brokk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...