Gå til innhold

Evig kamp (ned i fett% & sunn livsstil)


ispinne

Anbefalte innlegg

Hei :)

Mann 22

Vekt: 70-72kg

Høyde: 175cm

Etter to år med styrketrening og cardiotrening har jeg fått slanket meg en del, men det er fortsatt litt fett å ta av. Selv om jeg i perioder har lite motivasjon til treningen, prøver jeg hardt og skal fortsette med det.

Har trent 3 splitt ca siden jeg startet med styrketreningen og cardio på mølla etterpå, er litt lei av denne treningen så vurderer fullkropp 3 dager i uken og sykkel/løping/fjellturer nå som det blir varmere ute.

Sliter med å forholde meg til den sunne maten hele tiden, og har gått på flere smeller(alko&nattmat, sjokkis istedenfor mat osv, så resultatene kommer og går). Kcal inntaket logger jeg på fitnesspal, så det klarer jeg følge med på.

Enkelte dager blir det havregrøt til frokost og noen dager 1-2 brødskiver med ost og skinke. Til lunsj skyr og gulrot/frukt. Til middag spiser jeg variert, noen dager kylling andre dager hjemmelaget pizza(men burde vel holde meg til kun kylling og fisk?) Kvelds, blir det stekt egg eller knekkebrød med pålegg.

Målet er en stram mage og ellers slank og sunn kropp som ser greit ut.

Tips til hva som bør spises/gjøres mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med å forholde meg til den sunne maten hele tiden, og har gått på flere smeller(alko&nattmat, sjokkis istedenfor mat osv, så resultatene kommer og går). Kcal inntaket logger jeg på fitnesspal, så det klarer jeg følge med på.

Enkelte dager blir det havregrøt til frokost og noen dager 1-2 brødskiver med ost og skinke. Til lunsj skyr og gulrot/frukt. Til middag spiser jeg variert, noen dager kylling andre dager hjemmelaget pizza(men burde vel holde meg til kun kylling og fisk?) Kvelds, blir det stekt egg eller knekkebrød med pålegg.

Målet er en stram mage og ellers slank og sunn kropp som ser greit ut.

Tips til hva som bør spises/gjøres mottas med takk!

Hei!

Det er vel her kjernen av problemet ligger - at du skiller mellom "livet" og "veien til mål".

En kan helt fint spise variert av sunn og mindre sunn mat og likevel komme i det en vil anse som god form (sett bort ifra at dette ikke er målbart).

Hvis du sliter med sprekker er det så absolutt noe som ikke stemmer, og at "flukten" fra hverdagskostholdet ditt blir for fristende - mao er ikke kostholdet ditt i hverdagen (som er de aller fleste dager i livet) holdbart nok til du vil kunne ha varige resultater.

Hvordan er progresjonen din på trening?

Hva er de magiske tallene i kostholdet du logger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Therese sier så bør det ikke være nødvendig å skille mellom "livet" og "målet". Disse to tingene kan faktisk smeltes sammen gi bedre resultat enn om du kjører stilen "streng hverdag" men sprekker når suget blir for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...