Gå til innhold

Svak i låra


Emilyy

Anbefalte innlegg

Hei :)

På fritiden spiller jeg fotball og løper mye. Ville tro at jeg hadde ganske sterke lår, men når det kommer til stryrke trening så tok jeg tydligvis feil.. Jeg kjenner smerten i låra etter noen få tråkk på sykkelen, og det å heve beina elr noe lignende gjør vondt! Er jeg virkelig så svak i låra? Hvordan kan man trene opp låra på best mulig måte? Føler det er litt dumme spm, men jeg synes det bare er utrolig hvor fort jeg kjenner det i låra. Planken f.eks, så kjenner jeg det mer i lår og legger enn noe annet sted...

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er dette erfaringer basert på flere treninger over flere uker, eller noe du har opplevd etter én visitt på treningsstudioet? De absolutt aller fleste vil fort kjenne seg ganske ødelagt i alle involverte muskler hvis de knapt har satt seg på en sykkel før (eller det er lenge siden de har syklet) eller aldri har tatt planken. Det er ingen grunn til at du skulle være unormalt svak i lårene, spesielt når du spiller fotball og løper mye.

Når det gjelder det siste spørsmålet ditt, så kan du med fordel variere mellom forskjellige antall sett og reps. Du kan f.eks. kjøre to uker med 3x10-12, to uker med 4x6-8 og deretter to uker med 5x5. Du legger naturligvis på vekter underveis så det blir tyngre. Etter dette begynner du på nytt igjen. Husk bare å ha en plan for hvordan du skal trene på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over flere uker. Har alltid følt at jeg har vært veldig svak i låra.. Har ikke syklet mye på en god stund, men planken tar jeg ofte.

Takk for tips! Her gjelder det altså ikke så mange reps/sett.. Jeg har pleid og kjøre 20x4 jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...