Gå til innhold

Hvilken trening forbrenner mest?


jetset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begge to forbrenner fett.. Man bør heller tenke på hva som er mest gunstig for kroppskomposisjonen. Kardio som forbrenner fett men også muskelmasse, eller styrketrening som opprettholder/bygger masse samtidig som du reduserer fettprosenten... Det beste er å kombinere begge hvor du trener styrke noen dager i uka og kardio et par andre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke stort om disse greiene, men slik jeg har forstått det, så er det lettere å oppnå høyest forbrenning akkurat der og da, via kondisjonstrening. Det er lettere å jogge i en time enn å ta armhevinger i en time(for å sette det veldig på spissen).

På den andre siden fører styrketrening til at forbrenningen øker noe i timene og dagene etter at styrketreningen er oversatt, fordi kroppen må jobbe med å reparere seg selv og gro muskler og sener etc.

Ellers vil jo økt muskelmasse føre til en svært beskjeden økning av hvileforbrenning.

Uansett bør man som FrkHoel sier tenke litt utover hva tallet på vekta sier, mange opplever at de ser markant mindre ut og slankere ut på høyere kroppsvekt ved å fokusere på styrketrening fremfor endeløse runder på mølla.

Samtidig er det viktig å huske på at du ikke kan trene av deg et dårlig kosthold. Jeg vet ikke med dere, men jeg kan bruke 5 min på å få i meg 1100kcal fra en sjokoladekake det ville tatt meg to timer å jogget av meg igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...