Gå til innhold

Hvilken øvelse var dette?


crave_it

Anbefalte innlegg

Jeg husker jeg leste om en øvelse en gang, og den gikk noe slik:

Bestem deg for at du skal bli bedre i push ups*

Sett klokka på 1 minutt, og gjør deretter så mange du greier. La oss si du klarer 50 stykker.

Nå skal du doble det tallet, og deretter greie 100 stykker på ett minutt.

Så skal du de neste dagene trene sånn og sånn og sånn, og blablabla

Noen som vet hva jeg snakker om?

*må ikke være push ups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en annen måte å si det på, selv om jeg heller ikke husker om det var dobbelt så fort, eller dobblet så mange. Jeg kan ikke huske om det var her inne jeg leste det, eller på nettet. Tror også at det het noe med "death", men er ikke sikker der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja Julie, den ligner på den. Mener å huske at artikkelen ble skrevet av en body builder. Ordlyden var noe sånn:

"There's a reason for why it's called ***something - death*** because after you finished it, that's how you're gonna feel. And I mean, if you ca do ANYTHING after this, you know you're not doing it right."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte google widowmaker, men denne ser ut til å sentrere rundt knebøy for de med god teknikk.

Denne jeg sikter til passer for alle. Man trener seg opp over flere dager(eller var det muligens uker?), slik at når man har kommet til siste dagen, så skal man har greid å doble repsen.

Dette er verre enn å ha et ord på tuppen av tunga =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes forresten godt du kan svare på spørsmålet mitt, om hvorfor du lurer på dette ;)

Widowmakers er i utgangspunktet ikke bundet til knebøy, men ender som regel opp med å være det.

Det "programmet" du snakker om, er jævlig vanlig på en del kroppsvektsøvelser...

Men jevnt over så er det ingen med treningskompetanse som anbefaler sånne "as many reps as possible"-programmer, da treningsutbyttet er så lite og skaderisikoen så stor.

Anbefaler deg uansett å ta deg litt tid, sette deg ned og skrive opp absolut alt du kan huske om denne treningsprogramøvelsegreia, da det vil gjøre det veldig mye lettere for oss å gjette, fremfor å måttehale ut av deg alle detaljer :p

(eksempelvis så startet du jo å snakke om at det var en øvelse du var på jakt etter, og nå virker det som om det er programmet... Det blir ganske forskjellige ting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i.

Jeg husker da jeg leste det, at jeg syns det virket som en genial utfordring, spesielt om man ønsket raskt å komme i bedre form. Det krevde ekstremt god selvdisiplin, og så måtte man ikke være medlem av et treningssenter (noe jeg ikke har muligheten til å være nå). Jentene jeg er trener for elsker sånne utfordringer, så det er også grunnen.

Jeg husker dette:

* Det var skrevet som en artikkel, av noen som enten var en PT eller en bodybuilder, eller hadde fått rådet fra sistnevnte.

* Det passet alle, uansett utgangspunkt

* Utfordringen varte over lengre tid, involverte bruk av en stoppeklokke, og gjaldt kun EN valgfri øvelse.

* Ordet DEATH var enten i overskriften, eller et gjennomgående tema i artikkelen

* Det sannsynligvis linket til det gjennom treningsforum

* Man skulle ende opp med å greie dobbelt så mange som det man startet med

Tror ikke jeg kommer på mer nå, i så fall får jeg bare oppdatere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...