Gå til innhold

Pullover: Yay or nay?


kanonjon

Anbefalte innlegg

Skuldersmerter gjorde at jeg måtte lete etter alternative øvelser for bryst. Kom over øvelsen pullover – en øvelse jeg aldri hadde hørt om, men som ikke gir smerter i skulder når jeg utfører den. Skulle aller helst ha fortsatt med de vanlige brysøvelsene, men når skulderhelsen er som den er, har jeg i det minste klarte å sette pris på denne øvelsen i programmet mitt. Det jeg liker spesielt med den, er muligheten for progresjon i form av tyngre vekter og at den strekker bra på brystmuskelene.

Likevel, med tiden har jeg imidlertid registrert at dette er en øvelse som sjeldent eller aldri blir tatt med i treningsprogrammer, hverken for helkropps- eller egne brystprogrammer. (Fitnessbloggen har den blant annet ikke i øvelses-biblioteket sitt, og fant den heller ikke på et par andre treningsnettsider.)

Det jeg lurer på er: Hvorfor er denne øvelsen så lite «kjent», og tilsynelatende lite brukt? Ansees den som lite effektiv, lett å dra på seg skader av eller teknisk krevende for å få til bra?

Og du som kjenner til øvelsen: Hvorfor bruker du den/bruker du den ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg lurer på er: Hvorfor er denne øvelsen så lite «kjent», og tilsynelatende lite brukt? Ansees den som lite effektiv, lett å dra på seg skader av eller teknisk krevende for å få til bra?

Og du som kjenner til øvelsen: Hvorfor bruker du den/bruker du den ikke?

Den er kanskje litt umoderne for noen, men pullovers er en veldig bra øvelse og det er flere måter å gjøre den på. Selv har jeg benyttet dumbell pullover i mange år med godt resultat.

Her en artikkel om dumbell pullovers;

http://www.wellbuiltstyle.com/dumbbell-pullovers-the-forgotten-chest-exercise/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...