Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Leg extension (beinspark) Øvelsen har fått dårlig rykte er på grunn av de økte kreftene som virker over fremre korsbånd.

personlig så har jeg den med i mitt program og trener bein 2ganger i uka.

Er det en ide og kjøre denne lett med mange reps istedenfor og fyre pinnen i gulvet og mate på?

Hva er deres tanker rundt denne øvelsen?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33116-leg-extension-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjører ben 2 ganger i uka, og har leg ext. i en av øktene. Jeg har prøvd litt forskjellig- 4×12, 5×5, ettbens,dropset o.l. Har funnet utcat myo-reps fungerer best for MEG! :-) Altså rundt 45 kg x 12 + 4-4-4-4

Kjører den forresten helt sist i økta da jeg tyner ut det som er igjen av kraft. Dessuten er d uheldig å gjøre dette før mer teknikk-krevende øvelser som bøy, mark, og utfall

Leg extension (beinspark) Øvelsen har fått dårlig rykte er på grunn av de økte kreftene som virker over fremre korsbånd.

personlig så har jeg den med i mitt program og trener bein 2ganger i uka.

Er det en ide og kjøre denne lett med mange reps istedenfor og fyre pinnen i gulvet og mate på?

Hva er deres tanker rundt denne øvelsen?

Har du tidligere skader og/eller noen smerter når du utfører øvelsen?

Nope. da hadde jeg kutta den. men lurer på hva andre folk mener om øvelsen. for jeg vil ikke utsette meg for noe som kan fucke opp knærne for resten av livet (y)

Ser den :)

Men man kan ikke slutte å kjøre bil i frykt for å krasje heller :D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...