Gå til innhold

Skal alle bli PT for tiden eller?


Ostemannen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok veldig mange som tar instruktørkurser og PT utdannelse for egen del - og ikke nødvendigvis for å bli fulltids PT. Personlig har jeg tatt Crossfit Trainer Level 1 kurs selv om jeg sannsynligvis aldri kommer til å bruke det til å bli crossfit-instruktør (er instruktør i andre ting, så jeg får jo likevel bruk for mye av det jeg har lært).

Det er bare en bra ting at mange tar PT utdannelser - selv om det nødvendigvis vil bety at mange som tar denne utdannelsen sannsynligvis aldri vil få anledning til å jobbe fulltid som PT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen problemer i at folk ønsker å utdanne seg til å bli PT. Sikkert topp med en solferie, lære mer om kråpen, kost & trening og deretter ha en dårlig betalt moro-jobb noen måneder eller år før de går videre med livet sitt. Men det er jo ganske dyr selvrealisering når man tar i betraktning at kursing fort kommer opp i nesten 50k i tillegg til tapt arbeidsinntekt om man ikke jobber fullt, noe de færreste gjør (trekk fra PT-lønnen fra kanskje 300 000 pr år, for rett ut av VGS-sprett i full jobb et annet sted). Men det er ikke mine penger. :D

I tillegg tror jeg overgangen til det faktiske yrkeslivet blir en brutal realitetsorientering for de fleste, der man ser for seg at man skal være fysisk trener for fitnessutøvere og Marit Bjørgen, og ender opp med å bli fysisk trener for Dame(45) som har Snickers på innerlommen i tightsten på tredemøllen i stedet. Men for all del, sånn er det i ganske mange andre yrker også.

Av det snart tresifrede antallet PT-er jeg kjenner er det et ørlite mindretall som har holdt ut, og faktisk liker det de gjør, mer enn et års tid. Også helt greit, og trolig ganske lurt. Så lenge man ikke tror det er noen snarvei til å bli rik eller spammer ned absolutt alle vennene sine med en milliard PT-oppdateringer og aggresiv egenmarkedsføring, så er det bare å guffe på.

Så lenge du husker 2 ting er jeg fornøyd (den ene er litt mer lokal enn den andre):

1) Selv om du lærte knebøy på AFPT-kurs er du ikke nødvendigvis styrkeløfttrener av den grunn. Kjenn dine egne begrensninger, i stedet for å la det gå ut over utøvere som lider under at treneren ikke har peiling på hva h*n driver med.

2) Etter den fjerde invitasjonen til random idiotisk PT-event et helt annet ster langt unna der jeg bor og totalt urelevant mine interesser du sender meg, er du ikke mye bedre enn en Herbalife-selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...