Gå til innhold

Problemer med dips


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri slitt med teknikk eller noe i dips, men de sist mnd må jeg si at jeg ikke har følt at jeg har fått trent triceps riktig. Føles mer som om jeg trener bryst, og jeg vet da at da lener jeg meg for langt framover, så har prøvd å rette meg mer opp/lene meg bakover, men resultatet syns jeg igrunn er det samme.

Så håper dere har noen andre tips som jeg ikke har tenkt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har gjort det riktig justering teknisk da, en god plan er å få noen til å filme deg når du tar dips. Mer vertikal overkroppen er i dips så får du nok mer triceps aktivering, men Dips er en flerleddsøvelse så det vil nok ikke være mulig å isolere triceps helt. Sleng ut en film da, så kan vi så hvordan du tar dips, det kan hende at du ufrivelig lener deg mer fremover når du blir sliten. Eventuelt så kan du tyne ut triceps med en annen Triceps øvelse etter dips treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...