stine87 Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Heisann alle sammen. Håper virkelig noen av dere her inne kan hjelpe meg. Jeg er en 87 modell som jobber med og få kroppen slik jeg ønsker den. Jeg trener styrke tre dager i uken og kardio 2 dager. Jeg spiser sundt men jobber med og forbedre kostholde enda mer. Ønsker ikke å gå ned i vekt ettersom jeg ikke syntes vekt er noe problem, men ønsker å "stramme-opp" & bygge muskler. Men når det gjelder kosttiskudd verden har jeg mye å lære. Nå er det eneste kostilkuddet jeg bruker er proteinpulver. Ville dere si det er nok med bare ta proteinpulver eller er det noe anett dere anbefaler i tilegg? I såfall hva og hvorfor? Setter veldig stor pris på tilbakemelding. Har mye og lære ennå Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrtn Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Dette blir kanskje en mer generell anbefaling til alle vil jeg tro Tran (oljeform er billigst). Ta en spiseskje med ditt største måltid hver dag (hvis du ikke spiser fet fisk den dagen). Husk at tran fortsatt er fett, og derfor kalorier!En enkel multivitamin også sammen med dagens største måltid. For å dekke eventuelle mangler i kosten.D-vitamin om du får lite sol (noe vi i Norge ofte gjør). Gjett når du bør ta den!Kreatin. Kreatin er en av få kosttilskudd som har bevist positiv effekt på styrken. 3-5 gram hver dag er nok. Tas best opp i musklene i måltidet etter trening.BCAA dersom du pleier å trene på tom mage om morgenen. Da kan du ta 8-10g før økta for å spare muskelmasse. Ellers er ikke BCAA nødvendig. Et koffeintilskudd kan du også vurdere dersom du noen dager ikke føler for å trene, og trenger en liten treningsboost Andreas87 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1116245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine87 Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Heisann. Først og fremst takk for tilbakemeldingen Jeg har tidligere lest litt rundt hva jeg burdet ta og da var jeg litt inne på tanken på kreatin. Tenker jeg prøver meg på noe som heter Kreatin monohydrat og statser på det funker. Derimot har jeg aldri hørt noe om eller lest noe om bcaa. Men trener 2 av mine treningsøkter på tom mage om morningen. Så høres abselutt smart ut. Tenker når jeg første "hopper" ut i det med kostilskudd. Så hvorfor ikke bare prøve:) Med hard trening og rett mat kan det jo bare gå en vei:D Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1116397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Det kan også hende (ganske sikkert) at du vil få en mer lykkelig lommebok om du IKKE tar noen tilskudd. Med mindre du veier ekstremt mye (godt over 100), så er det en smal sak å få i seg nok og riktig mat UTEN tilskudd. Laks, torsk, kylling, koteletter, biff og egg samt ost er mat som inneholder mye næring, og mye protein. Kreatin KAN gi en boost, men det er mye kreatin i kjøtt, så spiser du mye kjøtt er det tvilsomt om du vil få noen "wunderbar" effekt. D vitamin er jeg enig i at du skal ta- nærmest uansett. Å dekke mangler går kjapt unna, men fra å ikke ha mangler til å ha optimal dose, er det et langt gap. Bcaa er nok heller ikke nødvendig, det er som så mye annet en myte. Får du i deg riktig og nok mat etter trening (som listet opp over her) er det nok protein der til å dekke behovet. Tar du f.eks. en skyr, 2 egg og en skive med ost og skinke eller en skikkelig dose (1/2 boks) makrell i tomat, er du godt dekket etter en morgenøkt. Musklene brytes ned etter trening, og det er mye BCAA i både egg og kjøtt, som bygger det opp. BCAA er bare en sammensetning av aminosyrer som er spesielt gunstig for å bygge muskler, men som du får nok av i animalske produkter. Chico11 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1116407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine87 Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Kansje noe sant i det. Men så lenge lommeboken ikke blir tom og jeg ser/føler en forsjell er tilskudd så abselutt verdt noen ekstra kroner. Personligt så tenker jeg kostilskudd i samenheng med hard trening og rett mat er en bra kombo. Jeg fks sliter med og spise nok proteiner i forhold til hva jeg burde. Så den ene shaken drar inn di sisste proteinene jeg føler jeg trenger. Er kansje bare "hode" men for meg funker det:) SÅ er det andre ting der ute er eg abselutt åpen for di:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1116415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrtn Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Rodolfo Jeg sa heller ikke at BCAA var nødvendig. Men styrketrening på morgenen på helt tom mage (les: ingen aminosyrer i blodet), kan gå utover treningsresultatet. BCAA er ikke nødvendig. En skyr eller en proteinshake vil ha samme effekt, så lenge man har noe i blodomløpet Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1116650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas87 Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Det kan også hende (ganske sikkert) at du vil få en mer lykkelig lommebok om du IKKE tar noen tilskudd. Med mindre du veier ekstremt mye (godt over 100), så er det en smal sak å få i seg nok og riktig mat UTEN tilskudd. Laks, torsk, kylling, koteletter, biff og egg samt ost er mat som inneholder mye næring, og mye protein. Kreatin KAN gi en boost, men det er mye kreatin i kjøtt, så spiser du mye kjøtt er det tvilsomt om du vil få noen "wunderbar" effekt. D vitamin er jeg enig i at du skal ta- nærmest uansett. Å dekke mangler går kjapt unna, men fra å ikke ha mangler til å ha optimal dose, er det et langt gap. Bcaa er nok heller ikke nødvendig, det er som så mye annet en myte. Får du i deg riktig og nok mat etter trening (som listet opp over her) er det nok protein der til å dekke behovet. Tar du f.eks. en skyr, 2 egg og en skive med ost og skinke eller en skikkelig dose (1/2 boks) makrell i tomat, er du godt dekket etter en morgenøkt. Musklene brytes ned etter trening, og det er mye BCAA i både egg og kjøtt, som bygger det opp. BCAA er bare en sammensetning av aminosyrer som er spesielt gunstig for å bygge muskler, men som du får nok av i animalske produkter. Nå er vel som oftest kosttilskudd billigere en rene mat produkter. 100 kg ekstremt mye ? Kreatin :Oksekjøtt og kylling inneholder i utgangspunktet mellom 3 og 5 gram kreatin per kilo. Skal spise bra mye og bruke MYE penger for å spise så mye kjøtt vær dag OP's spørsmål var om hvilket kosttilskudd som var nødvendig, ikke hva slags mat hun skal spise. Begynner å bli alt for mange lik svar her inne når noen spør om kosttilskudd. Mat er ikke kosttilskudd. Så svar heller OP på spørsmålet. Til OP: jeg er enig med mrtn. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1116681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exposure Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Hvor mye protein får du i deg? Veldig mange overdriver proteininntaket i starten. Så lenge du ikke ligger i underskudd er 1.8g pr kg kroppsvekt nok til å bygge muskler. Får du ikke dekket det via kosten er det ingenting i veien for å ta en shake. Ellers har du fått gode tips over her, men vær generelt skeptisk til alt som lover gull og grønne skoger. Fryktelig mange kosttilskudd har null dokumentert effekt og koster mye. Ole Andreas 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1116807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine87 Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Jeg følger ingen matplan men lager meg en matdagbok innimellom, for og se om noe må forbedres. Så ut fra sisste omgang med dagbok ligger jeg på rundt 90gram proteiner dagene jeg ikke trener & 110 gram dagene jeg trener. Det bli 1,9 pr kilo kropsvekt når jeg trene og 1,6 di andre dagene. At alle lover gull go grønne skoger er litt av grunnen til jeg skriver her. Satser på at det er mange som har hatt erfaring og har litt peiling på om noe funker:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1116895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XtrM Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Heisann alle sammen. Håper virkelig noen av dere her inne kan hjelpe meg. Jeg er en 87 modell som jobber med og få kroppen slik jeg ønsker den. Jeg trener styrke tre dager i uken og kardio 2 dager. Jeg spiser sundt men jobber med og forbedre kostholde enda mer. Ønsker ikke å gå ned i vekt ettersom jeg ikke syntes vekt er noe problem, men ønsker å "stramme-opp" & bygge muskler. Men når det gjelder kosttiskudd verden har jeg mye å lære. Nå er det eneste kostilkuddet jeg bruker er proteinpulver. Ville dere si det er nok med bare ta proteinpulver eller er det noe anett dere anbefaler i tilegg? I såfall hva og hvorfor? Setter veldig stor pris på tilbakemelding. Har mye og lære ennå Lykke til med fremgangen og treningen Ser du allerede har fått masse gode tips om kosttilskudd som kan supplere kostholdet ellers Utenom det vil jeg bare tipse om å sjekke noen av trådene som eksisterer her vedrørende de ulike produkene (f.eks kreatin / protein) . Dersom du er ute etter hva brukerne av forumet mener om smaker og ulike merker Det finnes utallige merker og smaker av protein, og noen får du mye for pengene og smaker godt, andre vil egentlig kun minske lommeboka unødvendig mye (Eks. protein er protein, såkalt "jenteprotein" koster gjerne 3-4 ganger så mye som "vanlig" protein, og inneholder det samme, bortsett fra muligens en rosa måleskje) Noe som ikke er tatt med er PreWorkOut : F.eks kan PWO være greit om du trener på et tidspunkt du gjerne ikke har så mye energi/overskudd, da de inneholder en del stimulerende og oppkvikkende stoffer. Disse inneholder også ofte kreatin, så dersom du skal bruke monohydrat (mest value for money), kan du bruke vanlig monohydrat dagene du ikke trener, og PWO som inneholder kreatin dagene du trener e.c.t. Mange av protein-produsentene har også i en god del BCAA i seg, så sjekk etter hvilken protein du velger, før du evnt kjøper BCAA. F.eks Gold Whey Standard, har greit innhold av BCAA; og supplere med dette vil være uten nytte Måltidserstattere kan og funke om du har travle hverdager, og sliter med å få spist regelmessig og sunt. (Vil påstå at de går under kosttilskudd), kan være greit å fyre i seg som en kvikk og sunn lunch på vei til trening f.eks. De er ok i pris, og kan inneholde typisk ca 40g protein, 6g fett og 350 kcal i en shake Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1116913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exposure Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Jeg følger ingen matplan men lager meg en matdagbok innimellom, for og se om noe må forbedres. Så ut fra sisste omgang med dagbok ligger jeg på rundt 90gram proteiner dagene jeg ikke trener & 110 gram dagene jeg trener. Det bli 1,9 pr kilo kropsvekt når jeg trene og 1,6 di andre dagene. At alle lover gull go grønne skoger er litt av grunnen til jeg skriver her. Satser på at det er mange som har hatt erfaring og har litt peiling på om noe funker:) Ville heller prøvd å holde meg på rundt 1,8 gram i snitt hvis jeg var deg og heller justere ned de andre makroene på hviledager Nå blir PWO nevnt over her og jeg tilhører gruppen som mener at dette er unødvendig. Bruken av PWO skeier ofte ut mtp dosering i jakten av ønskelig effekt og er fryktelig dyrt. Kosthold og søvn skal være av såpass kvalitet at en kickdose med stimulanter ikke skal være nødvendig for å gjennomføre en økt. På de dagene hvor fokuset er litt slapt ville jeg heller tatt en kopp kaffe e.l. Dette er jo selvsagt min mening og hvis du har lyst til å teste PWO så er det bare å fyre løs, men kjøp det via kjente forhandlere. En rekke PWO produkter har tidligere inneholdt stoffer som er syntetiske imitasjoner av amfetamin eller stoffet DMAA, som er ulovlig. Disse selges ikke over disk, men er fortsatt i sirkulasjon. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1116940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine87 Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 kansje legge til en shake dagene eg ikke trene og da:) Trenger abselutt ikke noe tilskudd på energi. Det mangler aldri energi på trenininga. Når jeg første er kommet meg ned til treningsenteret er det bare og "kjøre på". Det som er tungt er og komme seg ut av dørene viss jeg har hatt en lang dag:P hehe Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1117188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Nå er vel som oftest kosttilskudd billigere en rene mat produkter. 100 kg ekstremt mye ? Kreatin :Oksekjøtt og kylling inneholder i utgangspunktet mellom 3 og 5 gram kreatin per kilo. Skal spise bra mye og bruke MYE penger for å spise så mye kjøtt vær dag OP's spørsmål var om hvilket kosttilskudd som var nødvendig, ikke hva slags mat hun skal spise. Begynner å bli alt for mange lik svar her inne når noen spør om kosttilskudd. Mat er ikke kosttilskudd. Så svar heller OP på spørsmålet. Til OP: jeg er enig med mrtn. Om jeg skulle svare på om kreatin er nødvendig, så ville svaret mitt vært nei, i så fall. Effekten er dokumentert,riktignok, men sett over 12 mndr vis a vis personer som IKKE tar det, så har iallefall ikke mine kunder hatt effekt av det. Hva det kommer av, vet jeg ei. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32837-hvilket-kostilskudd-passer/#findComment-1117372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.