Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har jeg spist mere I dag. Var ubehagelig med en gang. Men føles godt nå. Svei I underarmene mens jeg trena benk I dag. Helt unormalt å må skyldes for lite kcal. Fikk på kylling m ris, kesam og cottage cheese nå etterpå. Føltes veldig bra. Ser frem mot flere kcal og ikke minst proteiner ☺har også handlet inn mandler. Blir 2000 kcal + fra I morgen. Blir spennende å se nå. Veide meg I dag igjen. Fortsatt 120 kg. Skal følge nøye med på vekta fremover nå. Blir spennende!

Ikke følg for nøye med! Husk at kroppen sannsynlig vil holde en del vann de kommende dagene- rett og slett fordi du spiser mer.. men følg for all del med på utviklingen over tid:)

Fortsetter under...

Okey da veier jeg meg neste mandag igjen isteden. Kommer en matlogg for dagen senere. 2000 kcal + håper jeg I dag da. Nå har jeg handla inn litt. ☺får se hva det blir naturlig å ligge på. Evt Gjøre noen justeringer. Takk for svar folkens ☺

Jaa. I dag har Vært en spesielt dårlig dag matveien.. men får legge til det også.. blir skjerping I morra. Fikk nemlig servert middag jeg ikke kunne Være uhøflig å si nei til..

men først trening I går:

bryst: 4 sett benk. 3 sett skrå med hantler. 3 sett flyet. Merka godt kcal underskudd så ble ikke triceps. Gikk ned fra 4 repper 110 kg. Til 100 5 ganger. Pga kcal underskudd

I dag har jeg bare rusla en times gåtur. Her er maten jeg har inntatt I dag.:

Frokost: havregryn m melk.

Lunsj. En Skål med egg og litt tomatsuppe. 4-5 egg tipper jeg.

To skinke skiver 2 osteskiver 2 glass melk. Agurk tomat.

Mellommåltid: neve mandler

Middag: pølser og Ertestuing. (Ja vet det ikke var bra)

Mellommåltid: 1 boks mager vanilje kesam.

kveldsmat: Rugsprø med masse cottage cheese og litt blåbær uten sukker. 3 stk. Så tømmer jeg resten av boksen med cottage med skei etterpå.

Har ikke regna kcal I dag.

Skal bli kjøtt og grønnsaker til middag fremover. Så må jeg få pressa in ett mellommåltid til kanskje. Blir ikke vekta Før mandag. Frykter fælt å gå opp.

Anbefaler det å starte en loggbok dersom du ønsker å logge mat og trening fremover :-) Det kan være motiverende for din egen del da du vet at du skal "dele" det/skrive det ned så d blir synlig. I tillegg vil du kunne få tilbakemelding og råd fra andre:)

Så bra at du har skrudd opp inntaket ditt. Sliter du med å få i deg nok kallorier så bytter du ut lettprodukter med vanlig produkter. Proteinshake/måltidserstatter får du kjøpt på nærmeste matbutikk som du i tillegg kan bruke.

Om du klarer å skru hodet ditt slik at du er ute etter å kunne gi full gass på treningene så kan det hjelpe til med å spise mere. Skjønner at det ikke hører logisk ut at du skal spise mere når du skal ned i vekt, men jo mere energi du har jo mere aktiv blir kroppen din, som igjen fører du at du forbrenner mere kallorier.

På treningsdager kan du spise litt mere karbohydrater, også reduserer du bare dette på dagene du ikke trener, for da trenger du ikke så mye karbs :)

Bra du hører på gode råd.

Jeg gikk ned fra 139 til 104 fra juni og til november. Har kommet til den litt annerledes konklusjonen at det i utgangspunktet er lett å gå ned i vekt, det er jo bare å forbrenne mer enn man inntar. Det som er vanskelig er å gjøre det på en sunn måte over lengre tid uten å stoppe.

Jeg lå da på 1500 - 1700 kalorier om dagen samtidig som jeg kjørte en time styrke 5 dager i uka. Det funka fint, særlig siden jeg hadde ville mengder med egenvekt å ta fra, men vil ikke anbefale det til noen andre. Prøvde å legge meg på det samme etter jul og kræsja totalt etter en uke med 1100 til 1700 kcal, stod opp på natta og spiste kesam og cottage cheese for å klare å sove, heldigvis innså jeg det selv før jeg laget et problem for meg selv.

Nå ligger jeg rundt 2500 til 2800 og trives fint med det, men det føltes som mye mat på begynnelsen som du sier. Og utfordringen noen dager er faktisk å spise nok.

Det er imidlertid bedre å ligge høyere og heller kunne justere ned hvis det stopper opp. Du har ikke lyst på den samme opplevelsen jeg hadde, det var seriøst kjipt å ligge klokka tre på natta og vurdere sitt eget kosthold og om det var i grenseland for å kvalifisere til en form for spiseforstyrrelse. Kjør veiing en dag i uka, og velg en dag som du har spist sunt de siste dagene før (mandag har man ofte spist usunt i helgen), for meg ble det torsdag, da har man vært flink i minst fire dager, og man kan planlegge helgen ut ifra dette.

Lykke til ;)

• 4 uker senere...

Annonse

Jaa. I dag har Vært en spesielt dårlig dag matveien.. men får legge til det også.. blir skjerping I morra. Fikk nemlig servert middag jeg ikke kunne Være uhøflig å si nei til..

men først trening I går:

bryst: 4 sett benk. 3 sett skrå med hantler. 3 sett flyet. Merka godt kcal underskudd så ble ikke triceps. Gikk ned fra 4 repper 110 kg. Til 100 5 ganger. Pga kcal underskudd

I dag har jeg bare rusla en times gåtur. Her er maten jeg har inntatt I dag.:

Frokost: havregryn m melk.

Lunsj. En Skål med egg og litt tomatsuppe. 4-5 egg tipper jeg.

To skinke skiver 2 osteskiver 2 glass melk. Agurk tomat.

Mellommåltid: neve mandler

Middag: pølser og Ertestuing. (Ja vet det ikke var bra)

Mellommåltid: 1 boks mager vanilje kesam.

kveldsmat: Rugsprø med masse cottage cheese og litt blåbær uten sukker. 3 stk. Så tømmer jeg resten av boksen med cottage med skei etterpå.

Har ikke regna kcal I dag.

Skal bli kjøtt og grønnsaker til middag fremover. Så må jeg få pressa in ett mellommåltid til kanskje. Blir ikke vekta Før mandag. Frykter fælt å gå opp.

Hvordan går det med deg? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...