Gå til innhold

Stiller som prøvekanin


Torgeir1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en mann på 23 år og veier 115 kg. Jeg vil gjerne gå ned i vekt og har som mål å løpe halvmaraton i september '15.

Jeg er motivert for å gå ned i vekt, men har lite peiling på hvordan kroppen fungerer eller hvordan kostholdet bør legges opp. Jeg er glad i å pushe meg selv, og gikk ned 15kg på 2 måneder i førstegangstjenesten, men disse kiloene kom tilbake da jeg returnerte til Trondheim.

Jeg søker derfor etter noen som gjerne vil prøve seg som PT eller tror de kan hjelpe meg oppfylle målene mine, uavhengig av utdanning.

Hvis noen deretter vil bruke meg som referanse til jobb/blogg eller på andre måter bruke meg som eksempel, er dette helt greit.

Hvis noen har et treningsopplegg de vil prøve ut, så er jeg åpen for å være prøvekanin.

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Nei, det har vært stille :/

Jeg har begynt å løpe og spist mer frukt og grønt, får jo noen tips her og der også, men har ikke sett mye fremgang enda. Treningsmengden min må opp da, det er bare litt demotiverende å vite at jeg kunne ha fått mer ut av treningen jeg gjør :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nevnte aldri at noen skulle jobbe gratis, det ville vært for dumt. Men jeg er student og har ikke råd til å bruke 3000+ i måneden på en online PT som sender meg en standard-basert trenings-og-kostholdsplan og svarer på mail en gang i uka.

Jeg betaler gjerne for at noen hjelper meg, og hvor mye jeg vil gi avhenger selvfølgelig på hvor mye tid noen vil invistere. Hvis noen vil foreslå pris og omfang er jeg klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte aldri at noen skulle jobbe gratis, det ville vært for dumt. Men jeg er student og har ikke råd til å bruke 3000+ i måneden på en online PT som sender meg en standard-basert trenings-og-kostholdsplan og svarer på mail en gang i uka.

Jeg betaler gjerne for at noen hjelper meg, og hvor mye jeg vil gi avhenger selvfølgelig på hvor mye tid noen vil invistere. Hvis noen vil foreslå pris og omfang er jeg klar for det.

Online PT er neppe løsningen i en startfase. Spar opp penger og finn noen som kan følge deg frem til du er selvdreven! Utover dette, prøv å se løsninger og ikke hindre- det vil hjelpe deg med motivasjonen :-)

Kjempebra at du er innstilt på å forandre livsstilen! Det alene skal du være stolt av og bli motivert av, i første omgang. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres sikkert teit ut, men det er egentlig jævlig lett å gå ned i vekt. Det blir bare komplisert når du begynner å tenke på ting som " bevare muskelmasse" osv.

En vane er alltid vond å venne. Se for deg et mål og "stick to it" i hvert fall 30 dager - så reevaluverer du.

Hadde jeg vært deg så ville jeg gjort et par ting. Du sier at du liker å presse deg, så du hadde sikkert blitt motivert av ekstreme forandringer i hverdagen.

1) prøv noe nytt i matveien. Feks sett opp en liste med mat du tillater deg å spise, aldri kjøp eller spis aldri noe som ikke er på denne lista i løpet av 30 dager. Øl,sjokkis og pottis burde selvfølgelig ikke være på denne lista.

2) ikke spis deg mett, gjør sport i å spise mindre enn det du trenger for å bli mett. Lag porsjonene like store som før, men del den i 2, så spiser du den ene delen til middag og den andre delen til lunsj dagen etterpå.

3) gå,gå og gå litt mer. Ha et mål om å gå minimum 2 timer hver dag, gjerne med litt tempo.

Dvs kast busskortet. Bor du en halv mil fra skolen - gå!!!

Etter 30 dager burde du ha gått ned i hvert fall 10 -15 kg. Du kommer til å synes at du har vært flink. Unne deg litt sjokolade og potetgull og droppe å gå 2 timer en dag, så en uke så slutter du helt og blir feitere enn det du var før.

Vil du løpe halvmaraton i september så må du huske på to ting.

1 det er lett å gå ned i vekt

2 det er enda lettere å få vekta tilbake

Du trenger ikke en PT, du må fikse deg selv, ellers så ender du opp der du startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...