Gå til innhold

Slankeoperert og trenger hjelp!


Ariel69

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har tatt slankeoperasjon for 4 mnd siden og gått ned 25 kg. Problemet mitt er at jeg ligger på 35 gram proteiner pr dag og trenger hjelp til å sette opp en matplan. Jeg klarer ikke å få i meg mye mat så dette må tas i betraktning. Jeg spiser ca 1000 kcal om dagen og skal visstnok ligge der i noen mnd fremover. Kan dere hjelpe meg?

Har mistet masse muskler og vil bygge opp disse og få ned fettprosenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, men den er ikke beregnet for folk som vil bygge muskler. Er ikke interessert i å bli en slappfisk så må sette inn støtet nå. Hvordan få i seg 60-70 gram proteiner på så lite mat som jeg klarer å få i meg?

Spør dem om å sette opp et program, da?

Din situasjon er spesiell, og velmenende råd her vil ikke nødvendigvis være positivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men den er ikke beregnet for folk som vil bygge muskler. Er ikke interessert i å bli en slappfisk så må sette inn støtet nå. Hvordan få i seg 60-70 gram proteiner på så lite mat som jeg klarer å få i meg?

Det er nok best at du tar kontakt med klinikken og gir beskjed at du trenger oppfølging av ernæringsfysiologen. Du kan finne veldig generelle kostholdsråd etter slankeoperasjon her: http://www.nordbariatric.com/nb/infografikk/ernaeringspyramide-etter-slankeoperasjon Denne kan du gjerne skrive ut å henge på kjøleskapet. Men når det gjelder spørsmålet om proteiner, så er det nok best hvis du ikke venter lenger og tar kontakt med spesialist som kan hjelpe deg på best mulig måte. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...