Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For noen dager siden tråkket jeg uheldigvis over. Det passet ikke så bra i forbindelse med min vektnedgang, for jeg har allerede gått opp 5kg. Jeg er redd for at denne skaden skal vare en stund. Hva skal jeg gjøre for å ikke gå mer opp i vekt? Kan ikke trene, for jeg klarer ikke å gå....

Fortsetter under...

Så lenge du ikke spiser for mye, går du nok ikke opp i vekt. Dessverre bruker man bena til det aller meste når det gjelder utholdenhet, men du kan eventuelt trene styrke i overkroppen? Dessuten, etter noen dager med hvile ville jeg satte i gang restitusjonstrening gradvis, sånn at du ikke får varig redusert bevegelighet i foten.

Som mester på å trø over, har jeg funnet mange måter å trene på uten å føkke opp ankelen mer enn hva den alt er. For kondisjon er sykling og svømming helt ok. Styrke funker det aller meste uten om knebøy og tåhev. Vet at det gjør pissvondt å trø på foten, men det kan løses med gaffatape, sportstape eller støttebandage fra apoteket, dw har sånne fine som er laget for ankelen.

Annonse

Ha et godt kosthold og fokuser på øvelser som ikke belaster ankelen. Etterhvert vil jeg anbefale deg å ha mye fokus på balanseøvelser, samt turer i marka slik at du får styrket støttemuskulaturen, og unngår nye overtråkk.

Er en notorisk overtråkker selv, og det dummeste jeg gjorde sist jeg tråkka over var å droppe treninga i tre mnd. Veien tilbake ble mye tyngre enn ventet, så jeg brukte ca. et halvår etter det igjen på å få tilbake rutinen min. Kanskje du kan høre med en treningsveileder om du trener på et senter som har det, som da kan sette opp et fornuftig program til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...