Gå til innhold

Okklusjon, hvor stramt?


Anbefalte innlegg

Hei.

Leser at det skal være "70% stramt" ved okklusjonstrening, greit nok.

Men på armer opplever jeg at armen blir helt hvit under okklusjon, men strammer jeg LITT mindre blir den knallrød, litt mindre smerter men fortsatt bra pump og lik opplevelse av utmattelse under setta med lave vekter. Beina derimot forandrer lite farge, men quads blir så blodfylt at de nesten henger over knærne.

Hva er riktig? Rød eller hvit arm? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir arma hvit har du stengt av den arterielle blodtilførselen. Målet er å stenge av den venøse tilbakestrømningen av blod. Med andre ord har du strammet for hardt om arma blir hvit. Nummenhet og prikking er som nevnt over også et tegn på manglende arteriell blodtilførsel. Det skal gjøre vondt, er det ikke vondt har du ikke strammet hardt nok. Arma skal være rød og hoven, og venene skal poppe. Pleasure in pain! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød arm. Ingen prikking. Ingen nummenhet.

7/10 stram

30 sek pauser

Go gainz.

Awesome! Var det jeg tenkte.. Bra det bare tok meg 2mnd med sinnsyk smerte og prikking i armene før jeg balla meg til å spør om det er rett da :whistle: Var først når jeg trodde dama hadde surra for svakt jeg opplevde rett okklusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...