Gå til innhold

Vurdering av fullkroppsprogrammet mitt


Gulltopp

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trener fullkropp og trener disse øvelsene.

Markløft

Benpress

Benkpress

Nedtrekk

Biceps

Triceps

Kneekst

Hamstring

Mage

Ser dette programmet greit ut? Målet mitt er å få mindre fettprosent/gå inn cm på hofte og midje. Stramme opp kroppen. Hvilken rekkefølge bør jeg trene i?

Trener dette 3 ganger i uken. Og har 2 kardio itillegg i uken om jeg får tid. Da går jeg på 15% stigning på mølle i 4,5 km/t i 30 min.

Noen som har noen råd, tips og meninger om dette er bra eller dårlig? :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er ikke et program, det er en liste over øvelser. Hvor mange sett? Hvor mange reps? Hva med progresjon?

Treningsprogram er mye mer en liste med øvelser, det viktigste er kanskje planlagt progresjon og at det legger opp til tilstrekkelig restitusjon for hver økt. Er du nybegynner så er det unødvendig å lage et eget program, bruk heller et fiks ferdig program for nybegynnere så blir livet og treningen lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var derfor jeg spurte om råd da. Nei er ikke nybegynner. Men ville trene fullkropp istede for split så lurte derfor om jeg kunne ha med alle de øvelsene da. Hvorfor skal ikke det fungere som ett fullkropp program da? Jeg ville bare ha hjelp med hvilke øvelser som jeg kunne ha med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelsene er greie, de. Bytt gjerne ut benpress med knebøy om du kan. Så må du finne ut hvilke øvelser du skal gjøre når, for du bør ikke gjøre alle øvelsene hver trening i og med at det blir for mye av det gode. Eller bruk et ferdig program så slipper du å tenke særlig mer på det ;)

Til fettforbrenning er intervalltrening å foretrekke framfor gåing/jogging, så legg gjerne inn noen spurter når du først er på mølla. Den viktigste faktoren for fett-tap er kosthold, så sørg for å ha dette i orden så skal du se at fettet forsvinner litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ser på hva trenings-/kostholdshelt Alan Aragon sier om fett-tap så er det kort forklart:

Først:

Kaloriunderskudd vha. kosthold + styrketrening. Ingen kardio.

Deretter:

Legg til én kondisøkt i uka, helst HIIT, når fett-tap stagnerer. Det er vanlig at fett-tap stagnerer før eller senere.

Legg til enda HIIT-økt i uka når fett-tap stagnerer igjen.

Slik kan du fortsette nogenlunde jevnt og trutt fett-tap. Hvis du starter vektnedgangen med 4x4 tre ganger i uka fra første stund så har du ingen kort oppi ermet å dra fram når fett-tapet stagnerer. Kroppen har allerede tilpasset seg denne treningen, og kan ikke dras fram "på nytt".

Jeg har ikke peiling på RYP, men legg gjerne til markløft om du vil kjøre det programmet. Markløft bør være med i alle program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...