Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på en ting. Er det normalt at vekten varierer fra dag til dag?

For eksempel viss jeg spiser noe mer (trenger ikke vere så mye, kanskje litt ekstra til middag) så kan jeg vere nesten en hel kilo tyngre dagen etter... :( det samme gjelder om jeg i en uke ikkje spiser så mye så kan jeg gå ned rundt 2 kilo på bare noen dager!

Er dette en grunn til? Kan det være farlig?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32193-raskt-ned-raskt-opp-ned-opp-ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange grunner til det. Mesteparten av kroppen din er vann, så det er naturlig at vekten varierer en del fra dag til dag. Det tar ganske lang tid å gå opp eller ned i fettmasse, så svingninger i vekta har fint lite med det å gjøre.

Hvorfor veier du deg så ofte? Hva du veier fra dag til dag kommer an på mengde mat, salt og vann i kroppen. Jeg spiste akkurat en stor biffmiddag. Da har jeg "lagt" på meg minst 0,5 kg(mengde biff :D) pluss tilbehør og litt ekstra pga stor mengde Pepsi Max så veier nok totalt godt over 1 kilo mer enn til morgenen i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...