Gå til innhold

Hjelp til kostholdplan


ingridhh

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 18 år høyde 159 og veier 48kg. Har lyst til å gå litt opp i vekt, ved å bygge mer muskler. Og trener rundt 3-5 ganger i uka med styrketrening. Og lurte på om noen ville hjelpe til å endre/komme med kommentarer rundt hva jeg kan spise annerledes for å få bedre resultater. :)

slik ser en dag ca ut for meg:

Frokost: 4 rugsprø med makrell i tomat, 3 dl melk, omega3

Lunsj: 2stk brød med hamburgerrygg, vann

Middag: 1 stykke laks(eller kylling), litt grønnsaker og ris

Før trening: en yoghurt, banan(eller annen frukt tilgjengelig.)

Etter trening: Proteinshake, banan og riskaker

Annen snacks i løpet av dagen: div. frukt, yoghurt, rosiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja får prøve på det, tusen takk! :) noen forslag til maten? er ikke særlig kreativ i matveien og blir fort usikker på hva som er bra og spise og ikke...

her er et eksempel på oppsett:

m1: havregrøt kokes opp med melk, topp med kanel og bær

m2: omelett med diverse grønnsaker

m3: kylling/karbonadedeig/fisk eller annet med ris/potet og masse grønnsaker

m4: etter trening 1 eple + proteinshake/ proteinbar og en neve nøtter

m5: skyr/kesam/cottage cheese med diverse tilbehør-->(frukt, bær, nøtter osv...)

mengde bestemmer du :) men for å bygge mest mulig muskelmasse må du spise nok mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for fint svar :)

får prøve meg litt fram med det der. Det er lunsjen jeg sliter mest med, da jeg alltid spiser det på skolen og vet ikke helt hva man skal ta med til mat. Da jeg foretrekker annen mat enn brød hehe+ er ikke den som kjøper mat i kantina da dette er overdrevent dyrt haha :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier alltid å lage lunsj enten dagen før eller når jeg står opp om morgenen, som jeg tar med på skolen og da ofte omelett med masse grønnsaker! supergodt og mye rimeligere og sunnere enn kantine maten som er på skolen! eller så kan du jo eventuelt steke opp kylling eller koke noen egg dagen før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...