Gå til innhold

Hjelp til diett på rundt 1700 kcal , høy protein.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor akkurat 1700? Hva er målet? Høyde, vekt, alder, aktivitetsnivå?

Beklager seint svar...

Målet er og komme til rundt 85 kg, jeg er 17 år, og veier rundt 100 kg og er 189 høy. Aktivitetsnivå er fra 1-10 på rundt 4-5

Beklager seint svar...

Målet er og komme til rundt 85 kg, jeg er 17 år, og veier rundt 100 kg og er 189 høy. Aktivitetsnivå er fra 1-10 på rundt 4-5

Da vil jeg anbefale deg å begynne mye høyere på kcal og heller jobbe deg nedover etterhvert som det stagnerer. Da har du MYE mer å jobbe med for å få ned vekta :) Begynner du lavt så risikerer du å tilpasse deg det lave inntaket og må kutte enda mer på maten for at vekta skal begynne å gå ned igjen.

Veldig mange som går på en smell der dessverre.

Men det må nevnes at det kommer jo veldig an på hva slags inntak du allerede har. Vet du sånn ca hvor mange kalorier du har spist fram til nå, eller har du bare spist uten å tenke over slikt en stund?

Desto mer info om hva du har gjort så langt, desto lettere å hjelpe :)

Annonse

Da vil jeg anbefale deg å begynne mye høyere på kcal og heller jobbe deg nedover etterhvert som det stagnerer. Da har du MYE mer å jobbe med for å få ned vekta :) Begynner du lavt så risikerer du å tilpasse deg det lave inntaket og må kutte enda mer på maten for at vekta skal begynne å gå ned igjen.

Veldig mange som går på en smell der dessverre.

Men det må nevnes at det kommer jo veldig an på hva slags inntak du allerede har. Vet du sånn ca hvor mange kalorier du har spist fram til nå, eller har du bare spist uten å tenke over slikt en stund?

Desto mer info om hva du har gjort så langt, desto lettere å hjelpe :)

Tusen takk for at du hjelper. ;)

Jaa, forstår hva du mener. Jeg ligger på rundt 2500+ om dagen nå.

Jeg hadde ett stort vekttap for rundt ett halvt år siden på rundt 50 kg.. men sliter veldig nå med og ta av de siste siden jeg tenker så utrolig mye.. og at jeg er så sulten.. er sulten uansett hvor mye og lite jeg spiser.

Men tenker 1700 kcal fordi jeg skal ta en liten pause fra trening pga ting i livet. Jeg tenker da og spise 1700 kcal og bevege meg vanlig og da øke litt når jeg skal begynne og trene igjen. De siste 15 kg'ene vil bety enormt mye for meg. Og endelig veie det jeg har ville veiet hele livet, men er ikke snakk om og bare veie det... Mener da rundt 85 kg og rundt 10 % i fett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...