Gå til innhold

Sittende Roing?


Elliot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I det store og hele tror jeg nok en roøvelse holder(altså, markløft pluss roing) , så lenge teknikken er god og du har fremgang. Man kan jo flisespikke om valget bør stå mellom feks stående stangroing, liggende stangroing, sittende roing, manualroing ala Kroc Rows eller pendlayroing, men selv trener jeg det jeg synes er morsomst.

Chinups er strengt tatt aldri feil attåt det heller(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har markløft og stående foroverlent roing på programmet, er det da nødvendig å også ha noe sittende roing? (ikke på samme økt, men på en annen dag)

Trener sittende roing noe som markløft og stående roing ikke får trent?

Sånn rent generelt trener alle roøvelser, enten det er hantler, vektstang, TRX eller sittende kabel, stort sett de samme musklene. Markløft er jo en stor baseøvelse for hele baksiden, og stående fremoverlent roing med stang, har vært og vil alltid være en av de store baseøvelsene for ryggen. Sittende roing har fordelen av at det er lettere å isolere baksiden, i og med at det er lettere å holde rett rygg, og du blir ikke sliten i korsryggen. Jeg får iallefall lettere "pump" i latsen med sittende roing, enn stående med stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...