Gå til innhold

Er soyaprotein fy-fy?


Helsefreak

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har alltid trodd at soyaprotein var "fy-fy"': kreftfremkallende , østrogenforstyrrende på kvinner osv. Jeg ble tilbudt soyaprotein av en jeg kjenner som forhandler kosttilskudd og ville vise vedkommende noen artikler som backet opp argumentene mine, men fant ingen! Er jeg på villspor..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg har fått med så er det mer at soyaprotein har shitty sammensetning av aminosyrer, da spesielt BCAA som er bra for muskelproteinsyntese. Jeg gidder ikke google, men hukommelsen min sier at du må ha dobbelt så mye soyaprotein som myseprotein for å få samme mengde BCAA. Korrigér meg om den tar feil.

Så smaker soyaproteinpulver dritt da. Det er grunn nok til å velge noe annet, så fremt man ikke er veganer/vegeterianer. Myseprotein = Teh Shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg fortalt (ikke sett dokumentasjon) er dagens sojaproduksjon basert på svært stertk genmanipulerte planter. Ut fra dette hevdes det at sojaprotein gir en ubalanse i hormonbalansen, med hovedvekt på opphopning av østrogen. Men ikke funnet annet enn påstander, ingen dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...