Gå til innhold

Chins, pullups og dips?


Infa

Anbefalte innlegg

Jeg har endel spørsmål jeg ikke klarte å google meg frem til å finne et forståelig svar på.

Hvordan skal skuldrene være under chin og pullups? skal man bare dra seg opp, trekke de bak?

Også lurer jeg på hvordan man gjør dips for triceps og dips for bryst rett, ettersom jeg ikke helt forstod forklaringen som var i øvelsesbanken. Jeg lurer spesielt på hvordan skuldrene skal være under dips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Skuldrene skal alltid dras ned og bakover. Som i sittende roing, dra de sammen og nedover. I dips må kroppen vippes forover, sånn at du på en måte "ligger på magen" (ikke helt, men fremoverbøyd med overkroppen altså), trekk gjerne opp bena mot magen også, slik at du får mesteparten av vekta foran og under deg. Bøy deg bare ned til vinklene i albuene er 90 grader, ikke under det. Dips for triceps er med kroppen vertikal, og vinkelen i albuen er det samme der. Ingen spesiell jobbing med skuldrene i disse øvelsene, men de kan være en utfordring for skuldrene, det er klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Et godt tips for å lære seg riktig teknikk i Pullups kan være og starte (også oppvarming hvis du sliter med å få til mange nok reps) med nedtrekk. Topp for å få inn selve draget, og lære deg og få skuldra dratt bakover og klemme skuldrene sammen bak for å oppnå størst kontraksjon.

Prøv også å holde brystkassa høyt opp mot stangen, isteden for den "vanlige militær pullupsen", her sliter de fleste med forover roterte skuldre..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...