Gå til innhold

Polar pulsklokker


smarin

Anbefalte innlegg

Først nå har jeg begynt å få lyst til å bruke pulsklokke på trening. Det er sikkert veldig sent, siden jeg har trent mye i flere år nå. Men uansett, så klarer jeg ikke å bestemme meg for hvilken jeg vil ha. Har sett på Polar FT60, og plutselig dukket Polar FT60F opp ? Er det noen som vet om det er samme klokka? Den er nemlig billigere, men jeg klarer ikke å se om det er noen forskjell på funksjonene. FT60F står det heller ikke noe om i Polar sitt hefte om pulsklokker.

Aller helst vil jeg ha en pulsklokke som har GPS, kalorier, distanse, hastighet, puls - og alt annet som jeg vanligvis bryr meg om, men da tror jeg det kommer til å bli en ganske dyr klokke. FT60(F?) virket som et greit valg. Men hjelp? Noen som vet om det er samme klokka eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kikket litt på FT60 selv, og gikk for RCX3. Bedre klokke med mer tilrettelagte funksjoner for utholdenhetstrening. Dessuten kan RCX3 kobles til WIND sensorene fra Polar, så det er godt utvalg av ekstrautstyr. Den har ikke innebygd GPS, men XXL kjører endel tilbud på denne hvor GPS- sensor (en dings du starter og stopper når du trenger den), følger med.

Jeg bruker klokka til litt forskjellig: Fjellturer, sykling, spinning og annen kondisjonstrening innendørs. Den sitter på armen 24/7 ettersom jeg syns det er nok vanskelig å skal huske på pulsbeltet til hver trening om jeg ikke må huske på klokka også :p Jeg legger faktisk opp treningen min etter intensitetssonene på klokka og bruker det medfølgende online- programmet ofte. Uunnværlig hjelpemiddel for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så litt på den klokka også. Men jeg har aldri brukt pulsklokkee før, så jeg synes FT60 virket avansert nok. Jeg fant ut av det, det er samme klokka. Den var tilogmed feilpriset på G-sport så jeg fikk den før litt under 1000kr. Nå er jeg ganske spent på om dette er så motiverende på trening som jeg håper det er!

Er det sånn at man kan legge inn makspulsen på klokka, eller finne den ved hjelp av klokka? Jeg har aldri testa makspulsen min eller noe sånt, noe jeg kanskje egentlig burde ha gjort. All treninga jeg har gjort føles plutselig veldig amatørmessig ut. Heheee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så litt på den klokka også. Men jeg har aldri brukt pulsklokkee før, så jeg synes FT60 virket avansert nok. Jeg fant ut av det, det er samme klokka. Den var tilogmed feilpriset på G-sport så jeg fikk den før litt under 1000kr. Nå er jeg ganske spent på om dette er så motiverende på trening som jeg håper det er!

Er det sånn at man kan legge inn makspulsen på klokka, eller finne den ved hjelp av klokka? Jeg har aldri testa makspulsen min eller noe sånt, noe jeg kanskje egentlig burde ha gjort. All treninga jeg har gjort føles plutselig veldig amatørmessig ut. Heheee

Lurt å ta en makspulstest. Få noen til å hjelpe deg her, og søk gjerne på nett på "oppskrift". Olympiatoppen har skrevet artikkel om utførelse av makspulstest som er verdt å lese.

Slenger med et par artikler jeg pleier å vise folk som skal begynne trene med pulsklokke, link og link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linkene! Jeg leste dem, og prøvde å finne makspulsen min i dag siden jeg ikke har fått brukt pulsklokka før nå. Det hele ble veldig merkelig, egentlig. Pulsen min var mellom 175 og 185 den halvtimen jeg jogga før jeg kom til bakken jeg skulle jogge opp. Det er for øvrig en helt grusom bakke, så da jeg hadde kommet på toppen av den hadde jeg en puls på 202. Jeg jogga/gikk ned igjen for å jogge/løpe opp igjen, for å da finne MP. Da kom jeg opp til 197. Etter det jogga jeg hjem igjen, og der var det en annen bakke jeg også ville løpe opp - og hadde puls på 203 etter den. Jeg skjønner ingenting, i utgangspunktet skal jeg vel ikke ha over 200?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...