Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trener dette programmet: http://stronglifts.com/ på tirsdager, torsdager og lørdager. (Kjent som 5x5)

Neste år skal jeg inn i militæret, og i sammenheng med dette skal jeg søke meg inn som fallskjermjeger. For å kunne bestå opptaket til fallskjermjegeren krever det eksepsjonelt god kondisjon og styrke. På grunn av at jeg trener knebøy 3 ganger i uka og markløft 1-2 ganger i uka er bena mine enten utslitte eller støle 24/7. Dette gjør det vanskelig å få presset inn løpeøkter.

Noen forslag til hvordan jeg kan løse dette? Kombinere tung styrketrening med fokus på ben, samtidig som jeg trener kondisjon / utholdenhet?

På forhånd takk :)

Fortsetter under...

I så tilfelle ville jeg nok kuttet litt ned på generell styrketrening,(avhengig av formen din nå, hvor sterk du er og hva du føler du må jobbe mest med. Det tar tid å bli god svømmer og få inn god løpeteknikk. Ellers ville jeg og lagt inn økter som spesifikt går mot opptakskravene.

Jeg mener det ligger forslag til treningsprogram ute på FSK sine sider, med hva de anser som krav til løping og pushups etc. Det viktigste er kanskje at du ikke undervurder det mentale, det er der MANGE ryker.

Her er programmet Aurelius snakker om. http://forsvaret.no/utdanning-karriere/spesialstyrke/fsk-hjk/spesialjeger/Documents/Treningsprogram%20Spesialjeger.pdf

Tror du skal endre treningen din dersom FJ er målet og du kun har ett år å trene på. Når du skal på opptak bør du ligge godt over minstekravene. I tillegg bør du være en jævel på å gå langt med tung sekk. Gi gass!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...