Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bulk for the girls

Tror jeg har spist ca 2400 kcal nå i det siste, men fra i går av startet jeg med 2700 per dag.

+300kcal per dag, for bulk (tenkte å starte med å legge til 300 og muligens øke til 500 etter hvert hvis jeg føler det blir nødvendig)

300 kcal x 30dager = 9000 = 1kg? Eller er 7000kcal 1 kg? I så fall er 9k kcal ca 1,3kg opp i vekt.

Og for MENN som ikke har trent i åresvis kan man regne med ca 0,45kg muskelmasse på 1 mnd. (men hvor mye er det for jentene? Og bør vårt overskudd være mindre enn mennenes da?)

Og da ville det blitt 0,85kg fett på en mnd? Men hvis jentene kan regne med 0,22kg muskel per mnd, så blir det 1,08kg fett per mnd?

Menn: 0,45kg muskel, 0,85kg fett

Kvinner: 0,22kg muskel, 1,08kg fett

Håper noen kan hjelpe meg litt, er litt usikker på hvordan dette fungerer, setter opp min første bulk og synes det er utrolig spennende og gleder meg til å se #gains både i muskelmasse og styrke!!!

Mine tall har jeg fra forskjellige artikler/kommentarer osv, jeg vet ikke om dette er helt fakta. Men etter hva jeg har forstått skal det stemme nogen lunde. J

Alle kaloriene kommer fra gode kilder, ikke junk. Og med optimale fordelinger mellom protein, fett og karb.

Også har jeg bare et tilleggsspørsmål, dersom jeg velger å spise 3700 kaloreier en dag og 1700 kalorier en dag. og den dagen jeg spiser 3700, så er f eks en boks med ben&jerrys inkludert, hvor mye har det å si for muskelveksten egentlig?

og herregud for et trykk jeg hadde på trening i dag :D

post-30622-14440989730101_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31647-min-f%C3%B8rste-bulk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjør det litt vanskeligere enn nødvendig - start med å øke kaloriene og følg med på utviklingen. Kroppen er ikke en kalkulator :)

Hvordan er fordelingen mellom protein, karb og fett?

Alle kaloriene kommer fra gode kilder, ikke junk. Og med optimale fordelinger mellom protein, fett og karb

O'rlly? :D

Også har jeg bare et tilleggsspørsmål, dersom jeg velger å spise 3700 kaloreier en dag og 1700 kalorier en dag. og den dagen jeg spiser 3700, så er f eks en boks med ben&jerrys inkludert, hvor mye har det å si for muskelveksten egentlig?

Svar på spørsmålet: det er inntaket over tid som har noe å si - feks en ukes gjennomsnitt.

Du gjør det litt vanskeligere enn nødvendig - start med å øke kaloriene og følg med på utviklingen. Kroppen er ikke en kalkulator :)

Hvordan er fordelingen mellom protein, karb og fett?

O'rlly? :D

Svar på spørsmålet: det er inntaket over tid som har noe å si - feks en ukes gjennomsnitt.

Takk for svar. :)

Skjønner at jeg kompliserer ting, grunnen er egentlig bare fordi jeg er nysgjerrig, jeg vil vite. Synes det er utrolig spennende. (Såpass mye at når jeg er ferdig med utdanningen jeg tar nå, kommer jeg sansynligvis til å utdanne meg på nytt innen trening/ernæring)

Fordelingen varier litt fra dag til dag, MEN jeg får alltid i meg minst 2g protein/kg. og mellom 1-1,5g fett/kg og resten karbs.

Jeg spiser ikke kjøtt (jeg prøvde kylling her om dagen, men brakk meg etter 3 bit. men jeg prøver)

Ellers er matvarene jeg spiser/drikker mye; egg, cottage cheese, melk, masse frukt og grønnsaker, havregryn, peanøttsmør, mandler, proteinpulver. Ris, poteter/søtpotet. skyr eller gresk yoghurt. Det var det jeg kom på nå i farten. Ellers omega 3 og multivitamin.

Haha ja ang det utsagnet om at jeg ikke spiser junk, men spør om ben & jerrys. Jeg har ikke gjort det enda!!! Jeg bare lurer litt på om jeg kan unne meg det nå som jeg er på bulk. ;) Det er tilbud på meny skjønner du. og ja, nysgjerrigheten min.

Det er tilbud på meny skjønner du. og ja, nysgjerrigheten min.

Skulle du aldri ha sagt. Kommer til å hamstre i morgen....

Men forøvrig, litt kos skader ikke. Jeg kan fint kose meg i helgen uten at jeg merker det på vekta og jeg blir sterkere hele tiden.

Skulle du aldri ha sagt. Kommer til å hamstre i morgen....

Men forøvrig, litt kos skader ikke. Jeg kan fint kose meg i helgen uten at jeg merker det på vekta og jeg blir sterkere hele tiden.

Haha, men da er du heldig. For tilbudet gjelder bare ut dagen. Så da slipper du! :D

Jo ja jeg skal jo opp i vekt uansett, så jeg regner ikke med at det har noe særlig å si. Jeg bare lurer på hvor stor forskjellen ville blitt. Om jeg f eks spiser noe usunt en dag i uka. i Forhold til å spise helt "rent" hele uka. :) Hvor mye muskelmasse går jeg glipp av ;)

tidligere har jeg spist sjokolade/kake eller lignende en sjelden gang uten at det har hatt noe betydning. Men det er først nå jeg går inn for å faktisk bygge så mye muskler som mulig, også vil jeg helst unngå å legge på meg alt for mye fett.

Haha, men da er du heldig. For tilbudet gjelder bare ut dagen. Så da slipper du! :D

Jo ja jeg skal jo opp i vekt uansett, så jeg regner ikke med at det har noe særlig å si. Jeg bare lurer på hvor stor forskjellen ville blitt. Om jeg f eks spiser noe usunt en dag i uka. i Forhold til å spise helt "rent" hele uka. :) Hvor mye muskelmasse går jeg glipp av ;)

tidligere har jeg spist sjokolade/kake eller lignende en sjelden gang uten at det har hatt noe betydning. Men det er først nå jeg går inn for å faktisk bygge så mye muskler som mulig, også vil jeg helst unngå å legge på meg alt for mye fett.

Tilbudet gjelder faktisk ut helgen... Så blir vel å hamstre noe. Haha!

Men forøvrig, ganske sikker på at et måltid ikke har noe å si for optimal muskelvekst. Det er totalen som gjelder akkurat som kcal inn og ut.

Sånn at spiser du en boks B&J en lørdag så vil jo bare 500 kcal av kaloriene være "dårlige" kcal. Resten er det man kan kaller optimale kcal.

Så ikke tenk for mye, da blir man bare koko. ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...